torsdag 16 augusti 2012

It´s a big day coming

 

Nästa måndag börjar A inskolas på förskolan och idag var vi där och hälsade på. Gissa om jag började lipa när jag såg denna låda märkt med hennes namn? Tänk, vår lilla tjej kommer ha sin egen vardag och sitt eget liv där. Utan mamma och pappa. Agnes tyckte det var helfestligt med alla roliga grejer och de 2 (av 3) pedagoger vi träffade var också jättetrevliga. Allt kändes bra tills en av dem kläckte ur sig något i stil med att de ska prova hur det går nu med så många nya små barn. Förra året hade de mest haft 4-åringar som nu har slutat, och ersatts av 1-åringar. Är ju rätt stor skillnad på en bunt 4-åringar jämfört med de som bara är ett. Och ändå är de lika många i personalstyrkan i år. Åh, kändes inte alls nå kul... Hon sa att de ska prova och se hur det går och annars får kommunen sätta in någon till personal. Undra då vad de väntar på, att något ska hända?! Usch, nu kommer man vara orolig för det också.

Annars så har det varit en stressig kväll på jobbet, som vanligt ;-) Allt som kan strula, det har strulat. Ska bli väldigt skönt att gå och lägga sig nu och sova mina timmar innan det är upp igen imorgonbitti. Jag har även dragit på mig ett nytt pysselberoende. Håller på att göra ett överkast till Agnes framtida säng, det blir superfint men kommer nog inte vara klart förrän till jul.... och det om jag jobbar ihärdigt vill säga ;-) Men ikväll har jag pysselförbud, för annars sitter jag väl hela natten med det.

Sov så gott hörrni! Och icke att förglömma: imorn är det FREDAG! Wiiiiie. En riktig kalashelg har vi framför oss, idag fyller min coolaste syrra (ja, Sara - Julia slår dig faktiskt i coolhet, höhö) 13 år, GRATTIS!, och ska ha kalas på lördag, och på söndag är det kalasdags för A´s kusin Mathilda som blir 3 år. Och mellan varven ska vi pyssla med lite make overs på möbler till vårt kök. 

Hej hopp!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar