tisdag 31 januari 2012

Tålamodsprövande tisdag

God kväll!

Önskar jag kunde fixa i ordning bloggen, få lite tid vid datorn för att blogga "ordentligt" och kunna beskriva helgens bravader men det hinns helt enkelt inte med nu. Kom hem för en timme sedan efter att ha varit på vift hela dagen och ska strax sätta tänderna i ytterligare ett examensarbete.

Idag har jag iaf spenderat mest tid på tunnelbanan då jag åkt över hela stan (till skolan alltså) fram och tillbaka flera gånger pga. lite missförstånd och avsaknad på papper och passerkort (suck - trodde aldrig jag skulle skriva detta men jag saknar KI, eller inte KI i sig utan tryggheten man kände där efter 2,5 år...) Var en riktig pers att med vagn trängas med något som kändes som resten av Sthlms befolkning där vid 13-tiden. Var så rädd att någon skulle ramla över vagnen när det är sådär trångt så man verkligen står PÅ varandra... Men det gick bra och som att man inte var tillräckligt slut i huvudet redan så passade jag på att kila till en proppad Öppna förskola som grädde på moset. Men det var det helt klart värt för Agnes tyckte det var SÅ kul och rände runt som en liten duracellkanin bland leksaker, barn och föräldrar. Man blir så varm i hjärtat av att se henne så. Efteråt unnade jag och Felicia oss lite lyx i form av en god latte på promenaden vilket var guld värt.

När jag väl kom hem så upptäckte jag att min nyckel låg inlåst i lägenheten då jag åkte iväg tidigt imorse och Emil senare. Jättekul verkligen att upptäcka det... Tillbaka till Liljeholmen (ops, lite babyshopping - man måste ju göra det bästa av situationen) dit Emil så småningom kom och nu har vi mat i magarna och Agnes och Emil står i duschen vilket som även tidigare sagts är ett måste efter middagen, och extra välbehövligt ikväll efter att Agnes har gjort detta:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar