torsdag 14 november 2013

På smällen!

Hej! Känner att det är på sin plats att introducera lillskruttet för bloggen! I början på augusti plussade vi, och har därmed en liten bebbe påväg. Är nu i vecka 20 och mår riktigt bra, hade dock ett jobbigt illamående i början som delvis lyckades sabba vår Barcelonaresa (mer om den i ett eget inlägg). Runt v.12 gav det med sig och förutom att jag ofta går och lägger mig med Agnes om kvällarna så känner jag mig nu som vanligt (bortsett från att inga kläder passar;P). Buffarna har pågått länge och i v.16 (däromkring) fick även Emil känna. Är en livlig liten en där inne... :) Har hunnit med två ultraljud, och blev efter det första UL:et, precis som vid vår första graviditet, tillbakaflyttad nån vecka. I tisdags var vi där igen för att barnmorskan skulle kunna se de tre kärlen som var det enda hon inte kunnat bedöma vid det första, och efter i tisdag konstaterade hon att allt såg bra ut. Lättnad :) Vid UL nr 2 fick även Agnes vara med och skötte sig exemplariskt, men lite orolig för mig blev hon allt. Ville hålla handen med mig när jag låg på britsen och efteråt kramade hon mina ben och berättade att hon älskade mig. Konstigt att se sin mamma ligga sådär tydligen :)

Agnes tycker det ska bli väldigt spännande och pratar mycket om bebisen. Vad den ska få låna, vad hon ska lära den osv. Hon har hela tiden varit tvärsäker på att det är en lillasyster där inne och har inte velat veta av någonting annat, hon har nästan skrattat åt att det skulle vara något annat och i tisdags fick vi faktiskt veta vilken kön hen där inne (förmodligen) är. Ska bara övertala den kära fadern så får jag nog skriva det här på bloggen med...;)

Vi är iallafall otroligt glada för att bli 4 i familjen och jag får nästan nypa mig i armen när man känner de små buffarna. Ska bli underbart att ha en liten bebis igen och hens första alldeles egna miniklädesplagg är redan inköpt. Samtidigt är man ju nojigt lagd och därmed vågar jag aldrig ta ut något i förskott men njuter ändå av stunden och hoppas att allt ska gå bra <3 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar