tisdag 26 augusti 2014

Agnes 3,5 år



Vi har ju en till tjej som utvecklas mycket också. Vår snälla, omtänksamma och något lättstötta tjej.... Som säger så otroligt roliga saker emellanåt. :D

• Agnes: Ville är Julias pappa. Jag: Nej Ville är ju Julias lillebror. PM är deras pappa. Agnes: Men vem är Yoshies pappa då?

• Jag: Emil köp med dig blommor till Anette (skulle på hennes 60 års-fest). Agnes: Jag tror jag ska kolla på en BH till farmor. Senare, när de två kom hem från stan utbrister Agnes: ÅH NEEEEJ, jag glömde farmors BH.

• Agnes: Jag orkar inte bara var tyst. (vid läggning när Greta redan sover.)

• Jag: Ska du och Greta flytta till lekstugan nu? Agnes: Ja. Men mamma, du behöver väl inte låsa dörren till stora huset på natten? Så vi kan komma in om vi blir rädd.

• Agnes visar upp världens minsta sår på en tå. "Det gör förjävla ont."

• Agnes hos pappa och Ella, viftar bort lite smuts och säger: Men vad är det här för dumheter?

Också alla dessa namn på Greta: Gretis, lillgos, lillbus, rackarbebis, busbebis, lilla sötnosen.... Osv!!! 

Haha, älskade Agnes du sprider så mycket glädje runt dig där du spatserar runt i dina prinsessklänningar, glitterskor och ormflöta i håret. Samma visa varje dag. Också dessa X antal klädbyten som äger rum! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar