torsdag 16 oktober 2014

Ett halvår har gått!

Jag.Hinner.Inte.Med! När Agnes fyllde ett halvår kändes det som att hon varit hos oss hur länge som helst. Nu går tiden så fort så jag ibland fortfarande får påminna mig om att lillasyster är här, utanför magen...!


Greta är iallafall en helt fantastisk liten tjej. Humöret har hon ärvt av sin kära far och hon har därmed inte mycket till temperament. Lugn, iakttagande och väldigt gladlynt. Skiner nästan alltid upp när någon pratar med henne. Numera äter Greta bara "vanlig barnmat" förutom på natten. Hon gapar och sväljer det mesta, förutom en spagetti och köttfärssås jag gjort som hon bokstavligt sprutade ut igen. 

Agnes är ju fortfarande fantastiskt bra på alla sätt och vis tycker Greta, och rolig! Många hjärtliga skratt får man höra från G när Agnes busar med henne, annars sitter faktiskt de ganska långt inne och hon bjuder inte på dem överdrivet ofta. Dock kan den där storasystern ibland bli lite väl kramig och stimmig, men Greta är duktig på att säga till när hon tycker storasyster är för närgången och då kan hon ryta ifrån ordentligt. Lika så när man torkar munnen/näsan eller använder nässugen (det värsta som finns har damen nu meddelat). 

Rörelsemässigt har det inte hänt så mycket på slutet. Hon skjuter sig bakåt och i cirklar men kan inte ta sig framåt, något som är ganska frustrerande när leksakerna bara hamnar längre och längre ifrån. Sitta gör hon ganska stadigt nu och hon gillar att sitta och leka och titta sig omkring.

Är himla fint att få följa utvecklingen varje dag och jag älskar verkligen livet som mamma till mina flickor. Blir alldeles knäsvag när jag tänker på hur mycket de betyder för mig och hur fina de är, båda två.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar