måndag 25 juli 2016

Denna fantastiska sommar!

Vilken otrolig sommar vi har i år! (Förra årets är sedan länge glömd och förlåten....)

I kameran finns det nästan uteslutande bilder likt de nedan, från olika stränder och utflykter. Har hunnit med både små charmiga trädgårdscaféer, gårdsloppis, vattenskoter- och badutflykter, grillkvällar med vänner, äventyrsbad, djurparksbesök och stug-häng.

 
Två taggade tjejer tidigare idag, redo för avfärd på vår lilla familjeskoter som vi tryckte ihop oss alla fyra (fem) på för att bege oss på utflykt till Kärleksudden ;-)

Vi hinner knappt med oss, bebis kommer vilken dag som helst... och vi har ett "sista-datum" om inte alls länge, men vi hinner ju aldrig vara hemma och "boa" när det bara kommer fler och fler sådana här dagar (angenämt problem). BB-väskan är iallafall till mestadels packad, vagga och vagn är bäddade, babyskyddet framtaget och alla små mini-bebisplagg tvättade. Det viktigaste är alltså fixat, så vi passar på att göra utflykter och njuta av sol och bad så länge vi kan, så får vi väl ta tvätten och dammsugningen när man ändå är hemma och har amningsmaraton och hormonkaruseller sen ;-P

 .... men ärligt talat har vi ingen panik med att få ut den där bebisen så länge dagarna kan tillbringas såhär. Även om vi förstås längtar....

Dagens utflykt gick som sagt till Kärleksudden, mjuk sand mellan tårna och 22 grader i vattnet. Helt OK om ni frågar oss badnymfer i vår familj ;-)


Jag är dock asnervös inför förlossningen denna gång. Har inte alls den där känslan av att "det spelar ingen roll att jag ska gå igenom fruktansvärt smärtsamma timmar bara jag slipper vara gravid längre"... utan jag tycker livet är ganska gött som det är. Fattar liksom inte ens att vi faktiskt ska få en liten bebis. Vi tar iallafall dagarna med ro och jag mår på det stora hela riktigt bra (även om jag känner mig som en blåval allt som oftast). Så ja, helt redo för smärtmaratonloppet som väntar  är jag inte, men det är ju inte så mycket att göra åt i nuläget....hehe. 

Det mesta pekar väl även på att det även denna tredje gång blir igångsättning... Har i princip inga känningar alls, men hoppas hoppas HOPPAS på att det denna sista gång ska få starta på naturlig väg.

Den som lever får se, nu blir det lite serietittande och sen sängen, imorgonbitti väntar sista barnmorskebesöket.


Älskade mys-systrar som ger oss gråa hår med allt tjafs för stunden, tur det ser ut såhär mellan varven också :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar