torsdag 28 juli 2016

Nedräkningen fortsätter...

God kväll från Lundis!

Ingen bebis här och imorgon, 29/7, är BF-dagen kommen. Det rullar på som vanligt och det är så sjukt att tänka på att bebisen som sparkar inne i magen snart sparkar på utsidan.. :-) Sakta men säkert börjar jag känna mig mer redo, mer och mer för varje dag...

Igår hade vi en fin dag med vänner och sen sov tjejerna hos momme och PM medan vi var iväg på galej. Middag och trubadur men en hel kompishög. Så himla roligt och välbehövligt att komma iväg utan de små liven för en gångs skull, känns som en evighet sedan sist.


Idag har vi hängt hemma på baksidan och gjort lite allt möjligt. De två första bilderna ni ser här ovan - det är bevis på äkta kärlek det! Haha. Emil rensar h-vetes-rabatten... Den är mitt lilla hjärtebarn (även om jag aldrig blir riktigt nöjd med den) men den är sååå jobbig att rensa för det är så brant, torrt, varmt och man kommer inte åt någonting, och i nuläget kommer jag verkligen inte åt alls...hehe... så den har sett ut som ett ogräsland på sistone, men idag tog sig alltså Emil an den ;-)


Agnes var och lekte med en kompis men när hon kom hem joinade hon Greta i badet och det har dykts, dykts och dykts.... följt av hallon- och smultronplock där skörden fick avnjutas i kvällssolen på trappen. Vår lilla Yoda trippade runt och fick hjälp av storasyrran att kolla så det inte var mask i hallonen.



Och efter middagen kröp Greta upp för att dela stol med "sin Aaagnis" och Agnes blev så glad. "Det var jäääättelängesen Greta ville gosa med mig!!!" också satt de och ritade tillsammans en liten stund. Det har på sistone verkligen märkts att dessa brudarvarit uppe i varandra typ 24/7 i två månaders tid, för det har varit bråk, bråk och bråk - men sådana där stunder väger verkligen upp allt. Så fint med ett syskon, och snart har de en till att ta hand om (bråka om.... och med) ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar