tisdag 17 januari 2017

Sjukstuga

Ja, det är just vad det är det!
Eller sjukstuga på upphällning, kan vi väl kalla det (HOPPAS JAG). 

Greta var dålig i nästan en vecka och var riktigt dehydrerad där ett tag. När  kisseriet kapsejsade, magsjukan aldrig la sig och hon fick 40 graders feber blev jag riktigt orolig... :( Men efter provtagning och undersökning av en såå bra barnläkare konstaterades att det ännu inte krävdes dropp, så det var bara att fortsätta väcka henne en gång per timme under nätterna för att ge henne (läs: Tvinga i henne) vätska och försöka hålla febern i schack. Doktorn var så följsam och återkom per telefon dagen efter för att kolla läget samt gav oss möjlighet att kontakta henne under helgen också då hon var jour, om vi var oroliga över något. Detta var otroligt lugnande och gjorde ju att vi på ett bra sätt kunde ta hand om Greta hemma - GULD VÄRT!

Tyvärr så åkte jag och Emil dit också, på minuten samtidigt, och den natten var fullkomligt vidrig. Tänk er att vara otroligt orolig för sin dåliga 2-åring och övervaka/ta hand om henne som ska väckas en gång per timme, ha en galen magsjuka själv samt ha en liten bebis att ta hand om som man ABSOLUT inte vill smitta. Ja, det var PRECIS så vidrigt som det låter. Men det gick. Och dagen efter hämtades Axel av sin fantastiska farmor och farfar som offrade sin hälsa för att hjälpa oss! Så otroligt tacksam. Likaså såå tacksam till min mamma som körde mig och Greta till akuten den där kvällen <3 Vi är så lyckligt lottade som har det skyddsnät vi har!

Nu har iallafall Greta haft två friska dagar även om hon är medtagen och otroligt känslig och lättstött. Nu bönar och ber vi bara för att Axel ska klara sig och jag vill verkligen slå ett slag för att vaccinera era barn mot Rota-viruset. Som jag förstått det är det ett drickbart vaccin som dessutom verkar gå under allmänna vaccinationsprogrammet i Stockholm fr.o.m i år? I vårt landsting får man iallafall betala för det men det är det ju lätt värt. Jag önskar verkligen att jag givit Axel det, för sjukan Greta haft nu har varit helt fruktansvärd och som bebis blir man ju än snabbare uttorkad. Veckan vi haft är inget jag önskar min värsta fiende!!
 
Mitt i allt gick jag även och fyllde år. En annorlunda födelsedag som kanske inte gick riktigt som planerat ;-) Men jag fick iallafall paketet jag önskade mig MEST av allt: En blöja med KISS i från natten. Haha!!! Fick även en massa annat fint av Emil och barnen så jag kände mig helt bortskämd. :-)
 
Idag firade jag och Agnes med att följa med några vänner till Sollefteå för slalom. Det var så himla skönt att få lämna hemmet (som känts som ett fysiskt och psykiskt fängelse senaste veckan) och komma iväg lite. Även om jag kände mig som en grottmänniska som inte sett dagens ljus på X antal år, haha!

Nej, nu ligger jag och nattar stortjejen min. Vi avslutade vår härliga skidkväll med bastu och jag har tankats med åtminstone lite ny energi! 

Ja, det var allt jah hade på hjärtat och allt ni får för nu :-) Bilder har jag av förklarliga skäl inga att dela med mig av ;P




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar