tisdag 31 januari 2017

Livets tårt-race

Hejhej hemskt mycket HEJ!
 

Kvällsmys i pyjamas/nattlinne för några dagar sedan, idag har våran stortjej tagit in på "Gumås-hotellet" hos farmor och farfar för att få lite semester från resten av familjen ;-)

 
Nu har det gått ett tag igen och min blogg börjar se lika gles ut som vanligt nu för tiden, hehe. Men nja nu ska jag faktiskt försöka få igång den lite mer igen... Lättare sagt än gjort dock. Denna gång har tystnaden inte berott på sjukdomar, vi har faktiskt (hör och häpna) fått hämta energi och ladda inför kommande sjukdomar med ett par friska veckor nu! Tacksamt inför VABRUARI som nu står för dörren.
 
Jag har i alla fall en härlig känsla i kroppen - Vi har fullt upp mest hela tiden men det är bara med en massa roliga grejer. Känner att jag lyckats få med många av livets "tårtbitar" på slutet vilket känns bra. Eftersom jag är mammaledig får jag en massa tid till barnen. Jag prioriterar mig själv genom att ha kommit igång med träningen, så kul och energihöjande. Jag har fått mycket tid med vänner, både dagtid med mamma-vänner tillsammans med barnen, samt ensamtid med mina tjejkompisar utan barn. Vi har träffat stor-familjerna lite då och då, och Emil och jag tar serie-date:andet vidare till nästa nivå efter 21 när barnen sover. (Men jag ska inte sticka under stol med att vi allt längtar till att gå ut bara vi två, utan ens en liten bebis i släptåg... men tack och lov vet vi båda vid det här laget att det kommer. Nu är nu, och då njuter vi av en date i soffan med sovande (eller inte sovane) barn istället :-) Det som möjligtvis strukit på foten lite på sistone är väl kanske städa hemma-tårtbiten, he he. Men lite damm har aldrig dödat vad jag vet....
 
 
Ja dagarna rullar på, i natt har vi som sagt bara dessa små loppor hemma då storisen sover borta. Agnes och hennes kompisar har haft simskola ikväll så jag och Therese passade på att simma några vändor medans också avslutade vi kalaset med bastu. En himla skön tisdagkväll om ni frågar mig. Nu googlas inspirations till Lillemans dop febrilt samtidigt som jag bloggar OCH kollar på Homeland... Pure multitasking, hehe. Men nu tror jag jag måste kasta mig in i TV:n för att hänga med.
 
Vi hörs igen imorgon, god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar