onsdag 1 februari 2017

Vårt januari

Januari-månad har nått sitt slut.
 
Som sagt så fick vi ett par riktiga skit-veckor med sjukdomar men jag måste säga att månaden hämtade upp sig bra :-)
 
 
Jag älskar att ha en så stor tjej så att man kan dra iväg och åka lite slalom tillsammans en kväll. Bästa Agnes!

 
Jag älskar också att ha en liten bebispojke att snusa och gosa med under dagarna.
 
 
Och GIVETVIS älskar jag också att ha en Gitta Blander. Haha! Vår älskade mellangumma <3 För övrigt en som blivit så stor att hon börjat gympa nu, till hennes stora glädje. Till en början lite skeptiskt eftersom det inte var nåt vatten på gympan (?) men efter att ha gått två gånger och fått sprillans nya gympaskor är hon mu med i matchen, hihi!

 
Jag älskar också att få locka håret, ta på sig kräkfria kläder och pussa hejdå till de ovan nämnda och istället säga hej till dessa:

 
En fredag-eftermiddag satte vi oss på tåget ner till Hanna i Sundsvall. Middag på RÅ och sedan buss hemåt igen.
 
 
En sprudlande kväll med grym mat, världens roligaste nyhet och massa tjejsnack. Ja, klart man älskar sina fina vänner!


Samma helg vågade sig min familj hit för tårtkalas efter att vi alla frisknat till för att fira min 28 års-dag. Normalt sett årets viktigaste dag (16/1) hamnade i år alldeles för mycket i skymundan men med restaurangbesök och kalasande i efterskott är jag nu väldigt nöjd ;-)

 
Sedan måste vi väl även ge januari tummen upp för att vi fått i alla fall några sådana här dagar. Man kan ju inte annat än älska när man har lyxen att vara hemma och kan ge sig ut i solen när man vill!
 
 
Sen är det är inte bara tjejerna som börjat med aktiviteter. Axel har börjat i babysim också och han ÄLSKAR det. Sprattlar och är helt galen i vattnet. Underbart att se och roligt att ha torsdagsmornara uppbokade! 


Själv kör jag min träning hemma och nu är det bara att ladda på med mammaträning efter en alldeles för lat graviditet. Varvar mellan Loffsans och Olgas träningsprogram för mammor och det är väldigt kul, räknar dock ner tills jag ska våga mig på att börja springa igen.
 
 
Också har ju våra små-kottar kommit så nära varandra på sistone. I takt med att Axel växer har Greta blivit mycket mer intresserad av honom och det känns så himla kul. Man glömmer ibland att det är betydligt mindre som skiljer mellan Greta och Axel (2 år) än vad det gör mellan Agnes och Greta (3 år).
 
 
(Bara för att han är så fruktansvärt söt som haj....)

 
I lördags tog jag och Agnes och åkte ner till Härnösand för en dag med moster Sara. Shoppade nya täckkläder till Agnes, gick och fikade och lekte lite med "kusinerna" (katterna) ;-) Ännu en mysig stund med min stora tjej.

 
 

 
...innan hon och Greta åkte till morfar och Ella för sleepover, medan vi andra i familjen blev bjudna på middag och spelkväll med Emils kusiner och tillika våra kära vänner. Ovanligt att ses utan ett gäng ungar, även om Axel höll låda rätt bra och inte ville missa kvällen, hehe.
 

Och annars fylls dagarna med barnvagnspromenader, stök, häng med bebisvänner, öppnis, kyrkis osv. Inga problem att fylla dagarna med andra ord. Jag undrar hur tusan man ska hinna med någonting överhuvudtaget när man även ska vara på ett jobb 9 timmar per dag. Men nja, det puffar jag undan också njuter jag av nu:et istället :-)
 
Som sagt, hedå januari och hej februari. Ge oss härliga vinterdagar, massa sol och helst inga sjukdomar. Tycker vi gjort vårt för att bra tag om jag får välja ;-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar