onsdag 15 februari 2017

Alla Hjärtans Dag

Hoppas ni hade en fin Alla Hjärtans Dag igår!
 
 
Greta skickar några extra "hjärtor" till er :-)
 
Ja igår var det Alla Hjärtans Dag ja! Jag fick färska jordgubbar och nybakade LCHF-scones till frukost och på bordet stod två rosor. Fint som snus. Själv levererade jag inte överhuvudtaget utan hade typ glömt bort hela allt:et (ops, nu har jag glömt både senaste farsdagen och nu alla hjärtans dag, skärpnig på mig!)
 
Här hemma lunkar annars vardagen på, jag har tjejerna hemma denna vecka också - allt för att ducka magsjukan som härjar på förskolan. Vi har roat oss med Öppnis i måndags och igår var Malin och Henry här på lek. Kvällarna fylls av tjejernas aktiviteter och det känns som att vi tillbringar mycket tid på Ådalshallen för tillfället, hehe.
 
Måndag - Gretas gympa
Tisdag - Agnes simskola
Onsdag - Agnes handbol
Torsdag - Axels babysim

 
När Emil kom hem från jobbet igår tog jag min första löptur sedan tidigt i graviditeten. Det var så varmt ute och kändes som vår. Med Icebuggsen på fötterna var ishalkan inga problem och det var helt ljuvligt att komma iväg på en tur! Och sen direkt iväg på simskolan där jag och Agnes sen duschade och bastade lääänge. Lyx!
 
 
Också denna lilla kärleksklump. Alla borde få ha en 6 månaders-bebis för det finns fasiken inget som är så gosigt. Vår ljuvliga lilla bebis som börjar bli allt stadigare när han sitter och säger "Bu! Bu bubububu". (Ja, det är fantastiskt att ha en snart-3-åring som är fasligt gosig hon också och kommer med kärleksförklaringar titt som tätt, är "Stooooj tjääääj" och äger världen. Och en snart-6-åring som bara är fantastisk att hänga med och också är typ bäst i världen enligt henne själv. Och som håller på att gå i atomer av lycka över att ÄNTLIGEN ha fått den där lösa tanden!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar