onsdag 22 februari 2017

Snöstorm

 
Om det var fantastiskt att vintern var tillbaka igår så var känslorna lite tudelade idag. Den där "måste ut-känslan" lyste definitivt med sin frånvaro.... Men så länge man kunde sitta inne i värmen och spana på snön som ven åt korsan och tvärsan så var det helt okej. Ja jag skulle gå så långt som att säga mysigt, till och med! ;-) Sådana här dagar njuter man lite extra av att vara föräldraledig och inte behöva dra ut.
 
Några som däremot inte hade något emot att gå ut i snöstormen var de två yngre tjejerna här hemma. Dom var supertaggade och jag tror aldrig det gått så fort att klä på vinterkläder på dem. Äntligen dagis-dags igen! Och vilket mottagande de fick av barn och fröknar.. då blir man glad i hjärtat. <3
 

 
Axel slapp inte heller snöstormen utan packades ner i sin varma åkpåse med regnskydd över vagnen och åkte ut på bron. Där sov han sina timmar gott, skönt för hans rossliga små luftvägar med friskluft.
 
När vi inte hade ett enda vaket barn hemma (oj vad tomt det blev!) passade jag och Emil på att få lite saker gjorda. Garderober rensades, barnmat och bebismat lagades också fick Emil börja med projekt Renovera stolar. Han fick göra det "roliga" förarbetet så tar jag över när det är målardags ;-)
 
 
Också börjar lite nätklickade paket droppa in här hemma. Vi har nämligen en tjej som fyller 6 år nästa lördag! Det är helt galet hur fort det gått och samtidigt så kommer man knappt ihåg ett liv utan vår Agnes. Först ut var i alla fall denna fantastiska necessär. Så fin! Hoppas Agnes kan glädjas åt den också även fast det inte är typ WinX Club eller så, hehe.
 
 
En Axel kom upp igen ett par timmar för lite lunchätning och ett dopp i badkaret men sen var han så trött att han knappt kunde hålla ögonen öppna. Ner i vagnen igen och sekunder efter detta kort togs sov han igen. Jag hann inte ens dra igen över honom så hade han knoppat in, det tar på krafterna att vara liten.
 
Fixet fortsatte, bland annat frisering av dessa "snyggingar" ni ser nedan. Jag inspirerades av ett inslag på Nyhetsmorgon imorse, men vi får se om de tar sig. Nu är de dryga dm:n långa utan ett enda blad, haha.
 
 
 
 
Det var väl vad vi hann med idag, sen åkte Emil och jobbade, tjejerna hämtades hem och den vanliga eftermiddags/kvällsruschen sattes igång. Precis när Agnes skulle byta om till handbollskläderna fick vi ett SMS om att handbollsträningen var inställd... denna vecka IGEN. Mycket besviken Agnes blev i alla fall lite gladare när momme tittade in och hängde lite med oss innan läggdags.
 
Nu sitter jag här med Renées brygga på TV:n, bloggen på datorn och fotobokstillverkning i bakgrunden. Eller ja exakt just NU sitter jag här - men ca var femte minut får jag springa ner och stoppa in nappen och buffa bebis i rumpan. Han har svårt att komma ner i djupsömn vår lilla son, vilket gjort att detta inlägg tagit ca en timme att skriva, hehe. Snart slutar iallafall Emil jobbet och jag tror det blir en tidig kväll för min del, börjar känna av bihålor och förkylning jag också. :((((

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar