tisdag 21 februari 2017

En liten hörna

Hej Fixar-Suget, it's been a while!
 
 
Jag är en periodare i det mesta jag tar mig för. Kör all in i det jag går in i, på gott och ont. Det blir resultat, men mycket annat får stryka på foten... Denna gång är jag på G in i boar-tagen (och NEJ, ingen mer graviditet i denna livmoder inte, haha!) Bara ett sug att strukturera, rensa och styra upp vårt hem. Det är så himla mycket STRUL överallt. Igår var det Axels lilla hörna som fick piffas till lite med några av de fantastiska doppresenterna han fick. Namn-klossar, lampa, sängmobil, en personlig tavla... Ja, vilken lyx att han fick så mycket fint!
 
 
Vem vill inte ligga och titta på en fin mobil med bland annat en husbil med snickesnackande pingviner? Fantastisk!

 
Väldigt mysigt blev det, och gott somnade han där i sängen igårkväll, medan det i taket lyste en hel stjärnhimmel från en fin nattlampa som också var en doppresent.

 
Näst ut i piffarverkstan är: Målning av barnens tripptrappstolar som looks like shit för tillfället. Den ena är vitmålad men helt avskavd och fläckig, den andra är i en ful träfärg. Planen är att de istället ska bli ljusgrå (ja, jag trotsar ägarna av stolarna´s vilja....de blir inte rosa och lila). Vi måste även måla om fönster och andra snickerier eftersom vi haft en oljelampa som sotat ner en massa, snark! Och annars är det mer som sagt rensning och strukturering som står på agendan just nu.. När man bor litet känns det extra viktigt att ha ordning på sina små förrådsutrymmen. Fram mot våren hoppas vi dock på en lite större renoveringsgrej igen, hoppashoppas det ska vara möjligt bara!
 

 
Också säger hejdå för nu med en blommig bubbla med hästar i :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar