söndag 8 juni 2014

Sveriges nationaldag

Alltså Sveriges nationaldag, det har blivit en av mina favorithögtider de senaste åren tror jag. Kommer ihåg för tre år sedan då Agnes var liten bebis och gav ifrån sig sitt första riktiga skratt, solen strålade och vi hade picknick på Djurgården innan vi tog färjan till Hammarbysjöstad för middag (värsta idyll-dagen). Eller förra året när vi grillade hos vänner och det var en riktigt fin sommardag.

I fredags åkte jag och tjejerna tillsammans med mamma och Sara till Nordvik där det var en massa roliga aktiviteter för barn som hästridning, ko-safari, traktorrace, minizoo osv... Och vi vuxna kunde roa sig med att köpa sommarplant och andra blommor (himlen för mig nu när vi håller på med uteplatsen) :-D Vi hade så himla mysigt med picknick under äppelträden, köpte massa blommor och Agnes fick såklart rida. Till Nordvik vill vi åka mer i sommar! Fast jag kan ju inte låta bli att få världens flash-backs från somrarna man jobbade där "i ungdomen"....och tyckte de var dööööden, synd man inte passade på att lära sig lite om plantering och sånt istället. ;-P


En riktig sommardag med värme och strålande sol, det var nästan alldeles lä så vi fick inte se så mycket Sveriges flagga dock ;P

Agnes var på strålande humör hela dagen, framför allt när hon fick rida på  mina eller Sara axlar så hon slapp gå ;P

Vi hade med oss lunch och satte oss i skuggan av ett äppelträd och åt, älskar äppelträd! Önskar vårat eget var liiite större...
Lillgosgretis vaknade också till!

Agnes tog lite springturer i gräset medan vi SEGA fick äta upp vår lunch...;)

..och hann snacka lite med Greta som låg och log och var sådär utomjordligt söt (Hehehe, blir det pinsamt när bebisens mamma säger så? Inte helt opartiskt kanske men jag skulle ju kunna äta upp henne för att hon är så söt och go!)

Fick hjälp av ett klätterväxtsproffs, perfekt för en rookie som jag!

I väntan på att få rida matade Agnes kossorna och var stolt som en tupp över detta!

Sen var det hennes tur att rida! Hon fick såklart största hästen så det var en lite darrig mamma som gick bredvid och höll Agnes i benet. (Hehe, var nog mer för min skull än för Agnes, hon satt så stadigt där uppe men vill inte inse att hon blivit så stor:)
V-tecknet till moster efter klarad ridtur och sen var det dags att provsitta traktorn! "Men det är ingen riktig traktor va?" frågade Agnes lite oroligt.. haha :-D

Sen blev det fika innan hemfärd till pappsen som varit hemma och slitit med uteplatsen under dagen. Duktiga han!

Dagens skörd, massa sommarplant och tre klätterväxter. Och vi la ut en filt och satt ute och hade "snickis" (picknick) även hemma.

En perfekt dag helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar