måndag 9 mars 2015

Kittelfjäll


Hej hopp efter några härliga dagar i Kittelfjäll med fint sällskap!

Slalom, en väldigt kort tur med längdskidor, promenader, bastu, god mat och en del stughäng. 

Dag 1 hade vi superväder och Agnes hängde med de scillade skidåkarna upp i backarna medan jag och Gretis tog promenader i vackra omgivningar. Lunch intogs på uteservering och livet var allmänt gött.




Dag 2 var vädret sisådär, jag stod på skidorna för första gången på fem år. Hade dödsångest innan jag skulle åka i barnbacken men det var inte alls läskigt ju, hehehe. Var sjukt kul och jag fick väldigt mycket mersmak :-D Hann även med en kortis på längdskidor med barnen i pulka bakom men fick ge upp rätt fort då det var SJUKT jobbigt. Bytte skidorna mot skorna och tog en promenad med två slagna hjältar istället ;) Sen blev det korvgrillning och sen hem till bastun där bastubrudarna hängde bra många timmar. Jo just det, våra kära vänner var även med om en lavin denna dag men det slutade tack och lov bra.


 



Dag 3 tänkte vi dela på ett liftkort jag och Emil och turas om att åka men i liftkön kom en liten minitromb (?) och kastade om kull kön och Emil hoppade av i halva backen med Agnes. Regnet öste, vinden ven och liftarna stängde strax därefter. Resten av dagen spenderades inne i restaurangens soffor innan vi åkte till stugan där vi stannade resten av dagen och kvällen. Så mycket skidåkning blev det för mig dagen till ära, hrms. 

Dagen därpå tyckte småbrudarna att vi skulle kliva upp tidigt så stugan var urstädad och vi redo för hemfärd redan kl 9. Lunch i Åsele och hemma redan på eftermiddagen redo för ännu ett kalasfirande för Agnes (de tar aaaaldrig slut) ;P

 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar