söndag 2 oktober 2016

Sunday-Funday


Alltså - Vilken dag! Med dom jag gillar allra allra mest här ovanför, också bästa pappsen såklart ;-)

Tappade nästan andan när vi kom till  Icktjärn och höstlöven gnistrade av solen som både kom uppifrån himlen, och nerifrån som spegelbild ur vattnet. Luften var sådär härligt hög men solen värmde ändå gott. En höstdag som visade sig från sin allra bästa sida, som nästan hela denna höst ju gjort!


Vi hade först planer på att hälsa på en liten mini-mini-bebis idag (som säkerligen kommer få Axel att kännas stor) men Agnes har tyvärr blivit lite hängig och snoret vill inte sluta rinna, så vi insåg redan igår att vi var tvungna att skjuta på bebisgoset ett tag... Men när vi klev upp i morse, såg solens strålar och att lördagens blåst hade mojnat slutade vi hänga läpp över uteblivet bebisgos och packade istället ihop oss och lastade bilen full med både vagn, grillatteraljer och ungar.


Till Icktjärn bar det alltså, och jag måste säga att det passade en småbarnsfamilj som oss alldeles ypperligt. Vi kunde ställa bilen alldeles i närheten av vindskyddet, och behövde därmed inte släpa vår stora packning alltför långt och Axel kunde snusa i sin vagn istället för i bärselen under dagen. Medan Emil satte igång elden tog jag och tjejerna vår vanliga upptäcktsfärd, dock blev den denna gång ovanligt lång och vi gick runt hela tjärnen. Spanade efter älvor och troll, och upptäckte många hål under trädrötterna som vi gissade på om det var rävar eller grävlingar som bodde i ;-)

När vi kom tillbaka till Emil och Axel hade nästan all vår ved brunnit ner och glöden så gott som slocknat, men tack och lov hann vi få några korvar grillade iallafall innan all värme försvann. Och tack och lov hade vår (annars väldigt frekvent hungriga) kille sovit gott i vagnen under hela promenaden.


Passade även på att grilla Agnes favorit, "smellows", och Greta var inte sen att haka på hon heller. Agnes (superstorasystern) hjälpte henne grilla och hon åt dem glatt, med hela ansiktet. ;-)


När vi alla upptäcktsfärd:at klart, ätit oss mätta och druckit upp kaffet begav vi oss hemåt och trots att jag allra helst hade kastat mig i sängen för att SOVA så bet jag ihop och tog med mig Axel på en promenadrunda. Men nu....NU! är jag mer än redo att date:a sängen. Kanske hinner få mig någon timme innan lillen börjar sitt nattmats-maraton då han äter med ca 2 timmars intervall..... Zzzznark,

Hoppas ni haft en lika fin avslutning på veckan som vi har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar