onsdag 17 oktober 2012

AGNES LILL the one and Only

Idag har mitt lilla skrutt varit på försenad 18 månaderskontroll + vaccin med sin pappa (bitter mamma som också ville vara med som skriver här nu...) BVC-sköterskan hade bara fint att säga om vår skatt och hon följer sin viktkurva men hade tagit ett språng på längden. När jag kom hem och Agnes visade sitt plåster på ARMEN såg jag genast min lilla tjej på britsen hos skolsyster om några år. Tänk vilken stortjej vi har nu som inte blir stucken i låret längre. Tiden går nästan för fort, även om det tusan bara blir roligare och roligare ;)

Sen har iaf jag och A haft en myskväll bara vi två, och hon är så gosig just nu så jag vet inte vad (uppblandat med mindre roliga utbrott som dock verkar vara påväg bort igen, puh!) Hon ger en kram på kram, klappar en och tittar på en och ler på ett sätt som bara Agnes kan (haha, jag låter som en förälskad tonåring).

Hon har en vilja av stål, t ex att hon ska ha de för små glasögonen på huvudet och äta hårdbröd istället för mat till middag... På en vuxenstol... för ANNARS!!! Haha herregud vilka gråa hår jag får av henne ibland ;) Sen är hon sådär tokig och hittar på små bus att göra titt som tätt. En riktig dramaqueen är hon också och såfort ett Alfons-avsnitt håller på att ta slut vrålar hon "Nääääääääij" på ett så hjärtskärande sätt att man tror att jordens undergång är kommen :D

Himla roligt är det att bara se och lyssna på henne, nya ord ploppar upp hela tiden och hon härmas massor även om hon inte riktigt fått in snitsen på att forma meningar mer än i form av "mammas sko" och liknande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar