torsdag 4 oktober 2012

Torsdag

Hej torsdag!

Nästan en vecka sedan sist men man har ju knappt någon tid numera. Idag däremot, lyckan att vakna till sin lilla älskling två timmar senare än väckarklockan brukar ringa upp mig. Nu är Agnes på dagis och Emil är på jobbet och själv sitter jag här och har avnjutit en frukost i lugn och ro framför Nyhetsmorgon. Så skönt! 

Veckan som gått har stundtals varit mardrömslikt stressig men som tur är blandats upp med några fina stunder. Jobbade i helgen men var då ledig på måndagen istället. När jag slutade i söndags så kom Amanda förbi och åt middag, och nog för att jag var glad men jag kan ju säga att det var någon mindre människa som var ännu gladare. Man fick knappt en syl i vädret för Agnes pladdrade på och skulle visa, leka och busa med Amanda heeeeela tiden ;-) På min lediga måndag hade jag och Agnes en riktig heldag med ett besök på Himlabadet som uppskattades av både stor och liten, och sen brummade vi upp till Härnösand där det vankades firande av pappa som fyllt år på söndagen. Sara bjöd på middag och hade bakat kakor och vi hade en jättemysig kväll innan pyjamas åkte på och vi åkte söderut igen. Liten somnade gott i bilen och fick bäras in till sin säng ♥ Sara bor för övrigt i världens sötaste lilla etta, den är så himla fin med en massa fina saker, gardiner, burkar osv. Känns som ett litet dockskåp!

Födelsedagsfirande av pappa hos Sara. Agnes tog genast tag i att röja och städa lite grann, och sen var det kak-kalas!

Och sen har det mesta gått ut på jobb jobb jobb. Känner mig som världens sämsta mamma då jag är så trött att jag inte vet vad när jag slutar, känns som att man tömt all energi på jobbet. Och sen ska vi inte tala om när klockan ringer där vid halv sex.... Det känns som tortyr, haha. Ja, jag är lite "down" som ni märker men förhoppningsvis vänder det snart. Dagens lugna sköna morgon gör nog susen. Och sen ska jag luncha ute med Emil innan det vankas kvällsskift på jobbet. Och hallå, fredag imorgon. Men efterföljande ledig helg. Fantastiskt!

Hej på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar