fredag 10 april 2015

1 års-dagen


Dagens lilla älskade 1-åring!

Så var datumet här igen, 9:e april! I fjol hade vi just varit med om det häftigaste man kan vara med om i livet. Mött vårt barn för första gången. Bara av att tänka på det går pulsen upp och jag blir varm i bröstet. Och det är nästan så en tår kommer när jag tittar på bilderna... Det är så otroligt häftigt. Och det gör så jävla ont, och jag älskar lustgasen så jäkla mycket ;) Men hur ont det än gör så blir man så jäkla peppad och det är så himla värt det när man får möta sitt allt för första gången. 

Ett år senare:

 
Jag och Agnes klev upp och gjorde födelsedagsbrickan medan Emil låg kvar och försökte få Greta att gå med på att stanna i Agnes säng under tiden ;) 
En nyvaken lite förvånad tjej. Svårt att säga om paketen eller apelseinbitarna var bäst ;-) 
 
Sen var det bara att svida om till kalasblåsan och jag gjorde en tårta av vattenmelon som kläddes med grädde och hallon. Supergott! 
Även fruktspett bjöd vi på!
 
Sen kom kompisarna med ÄNNU fler paket! Greta var så otroligt nöjd där med all uppmärksamhet och alla paket och man märkte hur hon njöt av dagen! 
Greta gav vattenmelontårtan tummen upp! Även kalashatten fick sitta på under tårtätandet ;-) 
Dagens partyprisse och tillika kalasets minsting, Henry!

Bästisarna Signe och Thea var såklart här!
Och stortjejsmaffian Agnes, Vera och Lilly :) 
Kalaspimpat kök! 
Teglund, Therese och Malin! Jag måste lära mig att ropa "hej, kolla hit" innan jag går loss med kameran, haha! 
Marlene och Elin. Och jag sa fel förut. För kalasets minsta gäst ligger faktiskt i magen på Elin och kommer snart till världen. Åh vad spännande det ska bli att träffa Veras lillebror, eller syster. :)
Triple trouble! Åh vad jag hoppas att de alla tre får plats på samma förskola till hösten :) 
Sen var det fiskedamm och jag tror hela gänget var rätt nöjda när de satt och molade det som bjöds. Haha!

Efter kalaset var det sovning i vagnen som gällde för vår lilla tjej och när pappsen kom hem så var vi ute, lekte på lekparken och tittade på hästarna innan vi åt hämtmat och mös hela kvällen. Allt för att kunna ge Greta så mycket tid som möjligt. :) Så nöjd med vår lillskruttas dag, och jag tror och hoppas att hon också var det, hihi!
Kramas med pappsen som äntligen kom hem från jobbet!

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar