fredag 10 april 2015

Påsk 2015

Älskar påsken!

I år hann vi med massor. Först var det påskpyntning och pyssel hemma följt av påskfest på öppnis dit jag fick med mig två påskkärringar. Och tro´t eller ej men det var Gretas sjalett som fick sitta på nästan hela dagen, medan Agnes rök ganska fort.

På skärtorsdagen efter Emils jobb brassade vi upp till Vinliden där vi brukar fira våra påskar (med undantag från i fjol då vi hade en veckas gammal bebis så vi stannade på hemmaplan). Det vankades skoterturer, grillning, pimpling, god mat och trevlig sällskap. Det bästa på hela helgen var dock att jag kammade hem första pris i pimpeltävlingen. Haha! Så roligt, för jag har alltid hatat att pimpla och aldrig fått en fisk tidigare. Hatar maggot och skulle aldrig kunna tänka mig att röra varken dem eller en fisk... bra förutsättningar ;) Så Emil eller pappa fick ladda mina och Saras pimpelspön och för första gången i mitt liv fick jag en liten fisk, att den var i  akvariestorlek spelade ingen roll, jag hade fått en ju!!! Emil fick ta lös och jag stod bra länge och pimplade, det var ju riktigt kul när man väl fått fisk ;) Efter att stått i nån timme började det nappa igen. Upp kom en mycket större fisk, sprang till Emil som fick ta lös den och döda den och ner med spöt igen. Napp direkt igen och upp kom en STOR fisk som jag knappt fick genom hålet!!! Iväg till Emil som fick ta lös och ner igen, napp direkt igen! Och så höll det på, tror jag fick fem fiskar där inom loppet av nån minut.... Och sammanlagt den dagen slutade det på 11 fiskar och jag var i himlen, till skillnad från min kära lillasyster som var sur som en citron hahaha, vinnarskallen nr 1. Och enligt Sara och Daniel är jag tydligen den sämsta vinnaren som finns också ;)

Väldigt trevlig påsk och jag måste hylla mina tjejer, Agnes klagade inte en enda gång utan gick runt och hjälpte till, tog upp is ur hålen, surrade med allt folk och lekte med Sara. Så duktig! Greta somnade nästan direkt i mitt knä i kälken när vi skulle ut och sov sedan flera timmar i kälken sen. Perfekt helt enkelt! För en vaken bebis som knappt kan röra sig sådär ute i snö och is är inte överdrivet kul om vi ska vara ärliga ;)

Hur som helst kommer här en bildbomb från vår härliga påsk: 

Två påskkärringar redo för öppnis....blåkulla menar jag ;)
Fixande av påskriset..... och sen vidare till Vinliden där vi levde i underställ ;)
Ut på tur aldrig sur ;)
 
Emil och Agnes på skotern!
 
På påskafton hade påskharen lämnat en karta och två påskkaniner till Agnes och Greta, så då var det bara att ge sig ut på äggjakt i huset :) Sen drog vi ut igen, jag och mina hulliganer hade det riktigt bra där i kälken ;)
Några av de som förlorade mot mig i pimpeltävlingen.... ;)
Nöjd liten skotertjej, som ska åka FORT när hon blir stor. Men inte busköra som morfar, hehe. Sen var det invägning!
Nöjd vinnare med min största aborre och vandringspriset ;)

Daniel och Sara, några fler av förlorarna helt enkelt. Agnes var väldigt nöjd med att jag vann och kände sig delaktig i segern.
Afterskoter på nybyggda trallen.
Häng-gänget.
Äggmålning!
Lilla terrorbebisen var påskfin och fick INTE måla ägg, hehe.
Hela gänget!
Våra mästerverk!
Mina älsklingar
Greta gick mest runt runt och gormade. Hittade majskroksgömman och sa VOFFVOFF till Gurra. VÄLDIGT förtjust i hundar just nu den tjejen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar