söndag 1 november 2015

Organiserat (?) kaos

God kväll alla glada!

Gretis piggade på sig igår så vi pallrade oss iväg på ett trevligt halloweenkalas i goda vänners lag, och jag fick ÄNTLIGEN klä ut mig till Harry Potter (fast pga brist på förberedelser och engagemang att jag är så otroligt konstnärlig och ville göra Harry Potter till "min egen", så var det en Hanna Potter våra kära vänner fick träffa, hehe. En blond "Harry" med markerade glasögon och rätt tjejiga kläder.... Slut på långt parentes.) Och ja, som ni ser på bilderna var jag och Emil de enda som hade klätt ut oss...Men säger lekledaren att det ger pluspoäng med utklädnad så är det klart man tar en för laget ;) 

Älskar för övrigt hur vi fylls på för varje år och middagarna blir ett enda kaos med ungar i alla åldrar som spiller, inte vill sitta still, vill ha mer mat, inte vill äta, vill sitta i knä, vill sitta på golvet, vill titta på film osv.... ;) Ja, det är alltså ingen garanti att man får sitta ner på rumpan och äta varm mat direkt men ändå ett underbart kaos som man kan skratta åt!


Idag skickade vi bort våra döttrar, Gretis till morfar och Ella och Agnes till kusin Nellie och jag och Emil har gått lös med renovering. Tyvärr är inget golv på plats men allt kakel plus den limmade korkmattan i hallen är borta. Jag vill så gärna börja med golvet men man får försöka att inte vara så otålig, vi ska ta ut resten av gamla köket och sätta upp nya skivor på väggen osv först så vi minimerar risken att skada nya golvet under renoveringen...... men jag hoppas Emil ska kunna börja imorn eller tisdag iallafall;) På tisdag kommer nya köksstommarna och vitvarorna!! (Bänkskivan får vi ju dock vänta på 1,5 månad till men det ignorerar jag......)


Efter Gretis besök hos morfar och Ella och efter hennes lunchsovning hjälpte hon till med lite räffsande i trädgården men nog tyckte jag att hon var lite väl gnällig och när vi kom in kändes hon återigen rätt varm och mycket riktigt var febern uppe i över 39 grader. Lilla tussan! Men lustigt nog är hon ändå väldigt pigg och igång, så vi avslutade helgen med middag hos Emils mamma och pappa med resten av kusinerna. Imorgon väntar dock VAB men förhoppningsvis är hon åtminstone feberfri när hon vaknar..



Nu har jag parkerat mig i sängen redo för Bron på TV:n efter denna sjukt intensiva och effeketiva helg. Känns rätt gött att slippa ställa klockan på före 6 imorgon även om min levande lilla väckare nog inte sover längre än 7 ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar