måndag 2 november 2015

VAB


God kväll från vårt VAB-hus. Gretis feber vill inte lämna hennes lilla kropp men det är tur att hon ÄLSKAR flytande Alvedon för med hjälp av den kan man ändå hålla febern i schack. Och ärligt talat är det rätt bra fart på henne ändå även om hon förstås är lite skruttig emellanåt. På tal om barn och feber älskar jag en IG-bild som jag tror det var någon ur Schulmansläktet som la ut, med frågeställningen om huruvida man är en hemsk förälder om man väntar lite med att ge Alvedon till sitt barn pga att det normalt vilda barnet för en gångs skull går med på att mysa och ta det lugnt ett tag. Igenkänning på den svar JA ;-) Ikväll var det som vanligt den vilda Gretis här hemma. Och hon ville, precis som vanligt, BAAADAAAA... Så idag lyxade vi till det med lite skumbad och Agnes gjorde tjusiga skumfrisyrer på sig och Greta, något som den yngsta förmågan var rätt skeptisk till, haha.


Annars har jag inte gjort så mycket mer än tagit hand om sjuklingen idag.... och googlat inredning förstås. Aaaahhhh KAN.INTE.SLUTA. Fick ju eld i baken nu eftersom ... *trumvirvel* ... Emil och hans far börjat lägga det nya golvet nu!!! Och, VI ÄLSKAR DET! En sten som lättar från ens axlar. Är ju omöjligt att veta hur det ska bli innan, med tanke på hur små de där provbitarna man får låna hem är, men det känns iallafall helt perfekt!


Lilla sjuklingen fick en present idag och den lilla duplobyggsatsen har roat både henne och hennes storasyster många timmar idag :)


Och avslutningsvis måste jag ju, trots skymning, visa vårt nya golv! Ek Lava från Berry Alloc, ett laminatgolv som ska vara supertåligt och som ska ligga över hela vår övervåning (förutom i hallen och i badrummet).
Nu vill man bara börja med allt piff i vardagsrumsdelen. Ska hä iväg TV-bänken och ta några vita lite högre bänkar/skåp vi har här hemma till TV-bänk istället, lite lampor ska upp både i tak och på vägg och jag måste bestämma mig för vilken matta vi ska köpa.... Tror det står mellan denna och denna  , men nu när jag skulle länka så såg jag att den sistnämnda grå var slutsåld, så vi kanske kör lite vågat på den blå denna gång ;-) Tur det inte är ett livsprojekt att byta matta när man lessnar, hehe.

Nej hörrni, klockan drog iväg och detta inlägg blev avbrutet både en, två och tre ggr.... (nu senast av att båda tjejerna vaknade, kom upp och blev överlycklig över att ha pappsen hemma) :-)

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar