söndag 14 maj 2017

60 års-firande

Hej på er mitt i helgen!


Vi fick hem en lite småtrött pappa natten till igår kan vi väl säga ;-) Därav blev det en väldigt lugn familjelördag.. Jag och barnen var sugna på diverse olika utflykter, men Emil tyckte det skulle vara mysigt med en hemmadag eftersom det varit så mycket rännande på sistone. Vi kompromissade - en hemmadag med en avstickare in på stan för att göra lite sommarköp inför kommande resa.



Vi vaknade ju dessutom till SOLSKEN igår så morgonkaffet intogs på en solig trapp och sen var det trädgårdshäng för hela familjen. Cykling, fotboll, krypning, gungning, sandpajstillverkning och lite trädklättring....


(Vissa behövde lite mer assistans än andra att komma upp, hehe)


På stan hittade Agnes en "PIKINI" som föll henne i smaken och väl hemma började vi gå igenom sommarskor osv. Ett par små bebissandaler, solskyddsfaktor och lite sommarklänningar står på inköpslistan inför veckan, men på det stora hela är vi i hamn.


Efter grymt god grillmiddag hoppade vi sedan i badkläderna och rakt ner i varma plurret ute. Emil serverade tjejerna festis och mig ett glas rosebubbel innan han la Axel, och sen var det Talang, ESC och jordgubbar .. Bästa familjelördagsmyset <3.. Ett par minuter av ESC hann jag se iallafall, för sen var det först läggning av Greta som var trött och sen LasseMaja-maraton med Agnes innan jag visst råkade somna med henne :-D

Det gav mig iallafall en 10 timmars sömn inatt = Mycket utvilad Hanna som sitter här idag.

Nu ska jag ta en springtur och i eftermiddag vankas 60 års-kalas för världens bästa PP / PM / PSF (PlastPappa PlastMorfar PlastSvärFar) ;-) I torsdags åt vi en fantastisk middag tillsammans med honom, vänner och familj på Länsmansgården, i fredags överraskade mamma honom med en natt på Högbonden, idag blir det tårtkalas och i början av juni väntar ännu en överraskaning för honom :-)

Nej hörrni, dags att "fånga dagen". Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar