söndag 21 maj 2017

Helgen via mobilkameran

God kväll mitt i hockey VM-finalen! Hehe, ÄNTLIGEN - säger jag som är sååå less på denna hockey på TV:n... Not my cop of tea om vi säger så ;-) 

Jag har iallafall haft en helg med barnen, då Emil hade extra lång jobbdag och kväll i fredags och även jobbade extra hela dagen igår. Det har inte gått någon nöd på oss men lite trött i huvudet blir man av att allt går i 110 hela tiden.


I fredags kickade vi igång dagen med fin frukost. Jag är inte speciellt trevlig om mornarna så Emil brukar oftast fixa det (tack tack tack) och fredagen var inget undantag <3 Därefter brassade jag iväg på en springtur, jag och Emil tävlar mot varandra genom att ta tid på Run Keeper och denna morgon slog jag till med bästa tiden så jag var helt spyfärdig och tomatröd när vi väl åkte till kyrkis hela familjen, hehe. Men det var det värt - allt för att vinna ;-)


Emil hängde med oss på kyrkis en liten stund innan det var dags för honom att fortsätta mot jobbet och när vi lekt klart med våra kompisar packade jag ner småttingarna i dubbelvagnen och Agnes hoppade på cykeln också började vi den långa vandringen hemåt.


Hade proppat väskan med bilgodis och frukt för att ha mutan klar, och när vi passerade farmorn och farfarn gick vi in och sa hej, kissade och snabbpysslade innan vi fortsatte hemåt.


Värsta på hela turen är sista backen, Ladybacken, aka helveteskapet ;-) Agnes var sur av någon anledning jag inte minns så hon sprang typ upp för hela branten med cykeln och jag höll på att svettas sönder med storvagnen och alldeles för varma jeans som klibbade (helt plötsligt hade det blivit sommarvärme från ingenstans). Tack och lov kunde jag muta Greta lite så hon också gick uppför backen själv ;-)



Puh, äntligen uppe!

Sen hade vi en hemmadag också lagade vi tacos lagom till att Emil kom från jobbet efter 19. 



Lördag och på´t igen! Emil vinkade hejdå och åkte mot jobbet och vi påbörjade hemma-jobbet med att få oss alla klara och grejerna packade för en utflykt till Härnösand. Haha, kaos är förnamnet men man kan inte annat än skratta när ALLA barn står inne i tvättstugan och har rockband medan jag ska snabbduscha. Iväg kom vi, hyfsat hela och rena, tillsammans med momme för shopping, lekparkshäng och fotbollstittande.




Shoppat fick vi gjort, men jag säger en sak till Lindex i Härnösand - alldeles för små provrum! Det var på nåder som jag fick plats där med alla tre ungar ;-D Hahaha! Fick iallafall med mig både byxor och jeanskjol precis enligt plan, innan vi styrde kosan mot lekparkshäng och picknicklunch :-)



- Något som barnen föredrog betydligt mer än shopping. Därefter kollade vi på moster Saras fotbollsmatch men det gick tyvärr inte alls vägen utan de åkte på däng.


Sen var vi hemma igen och placerade oss på balkongen där Agnes serverade både Grea och mig goda drinkar.


Och hon tog även över kameran och fotade vidderna "våra" ;-)


Efter att Emil kommit hem och vi ätit god grillmiddag hoppade jag och tjejerna i plurret.


Drack rosé och coladrinkar och planerade i detalj vad vi ska hitta på i Parga ;-)


Idag vaknade vi upp till solig söndag och en ledig familjefar. Vi hade en plan att ta cyklarna allihop till vårat favoritvitsippsställe men där gick väl sisådär alla planer i stöpet. Ena cykelns ventil var borta så vi fick ta bilen istället. Väl där var det väldigt tunt med vitsippor, solen gick i moln och Greta var hysterisk över alla myggor och myror, hehe, inte riktigt som planerat. En liten bukett fick vi och fikat åkte vi upp till Icktjärn och intog istället....


Efter den misslyckade vitsippsutflykten och ett kort träningspass knatade jag en gata upp för att ha Babyshower för en vän. Molnen skingrades och det blev SOMMAR DELUXE!


Vi fick en trevlig dag med godsaker i överdåd och trevligt sällskap. Vad roligt det blir med en till liten bebis i gänget till sommaren :-)


En liten bebispojke som var med iallafall halva stunden för att ge pappsen lite vila på sin enda helgdag. Det har blivit Axels grej att vara med på Therese högtidsdagar tror jag, i somras var det bröllopet då han var tre veckor och idag var det alltså babyshower ;-)


Sen hade vi en magisk kväll på hemmaplan. Grillade, låg ute på gräsmattan och läste, tjejerna badade och slutligen fick jag proppa in hörlurarna i öronen med en pod och rensa rabatten alldeles ifred. Mycket skön stund med en alldeles mjuk kvällssol. 

När jag kom in sov alla barn och medan Emil som sagt kollar hockeyn passar jag på med en ovanligt lång uppdatering här. Imorgon tar vi ny vecka och packningen inför vår utlandsresa börjar på allvar - på lördag åker vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar