fredag 12 maj 2017

Axel 9 månader

Fredagkväll och här sitter jag i soffan, enda som hörs är diskmaskinen som jobbar på och mina klapprande tangenter :-) Barnen sover med andra ord. Vi har haft en riktig heldag tillsammans bara vi, då Emil åkte direkt från jobbet på spa, middag och galej med arbetskamraterna sina. Kyrkis, pyssel, lek, tacos-lagning och Lotta på Bråkmakargatan har vi andra pysslat med idag. Och såklart passa passa passa bebis, som trots det har fått ett par nya bulor denna fredag :-( Han är ÖVERALLT och bara gasar på, men han är så himla rolig nu också detta lilla busfrö... som här om dagen var helt galen i sin gosedjursbjörn och typ skulle brottas med den. Haha!


Han har hunnit bli 9 månader och dryga veckan gammal nu. I veckan sprack framtänderna uppe fram vilket var jobbigt för honom. Lite feber, ONT och snorigt, men nu är dom här. Han har lärt sig vinka och kör vidare på high five och klappa händerna. Krypet går undan nu, han ställer sig mot allt och blir mer och mer stabil på att gå med gåstolen. Men som sagt så är det en hel del rammel och bulor nu också. Det lilla mjuka huvudet får ta en och annan duns varje dag... :-( Annars är det mesta sig likt. Han äter bra, och har faktiskt sovit liiite bättre på nätterna på sistone... Han äter inte varje natt vid 3-4 utan kan dra till med sömn mellan 00-07 ibland. Det tackar vi föräldrar det ödmjukaste för ;-)

Nej nu ska jag slå på Let's dance-finalen, men det blir en tidig kväll för mig. Har inte hämtat mig riktigt sen förra helgens möhippa än, haha.. Och det var inte för att det var en så väldans hård kväll utan mer anspänningen med alla planer osv :-D Ska bli skön med en lugn helg med familjen, också håller jag tummarna för att det inte är en alltför bakis pappa här hemma imorgon ;-)

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar