söndag 14 april 2013

Argbiggor


Hej hej!

Här rullar livet på i hög fart som vanligt, och något som går extra fort är ju som vanligt helgerna. Vi håller på att fixa här hemma för fullt och det är så roligt att få lite ordning på vår nedervåning som hittills har fungerat som någon typ av förråd full med ouppackade flyttkartonger/skräp sedan vi flyttade in för snart fyra månader (!) sedan... Ja, det är hög tid med andra ord. Är ju även en del att pyssla med ute nu på våren sedan man blev husägare. Sopar och hackar is, Agnes tycker det är så härligt och går runt och hoppar i pölar, sopar med sin minisop och drar saker i sin miniskottkärra. Idag premiärcyklade hon även lite på vår gata men vi får nog ligga i hårdträning där för någon cykelstjärna är hon då inte än så länge...och något annat hon får träna på och lära av kusin Christoffer är Bobby car-körningen. "Agnes åka bil fort" säger hon med busig min men när hon väl sitter på bilen ute på gatan så vill hon helst att någon ska skjutsa henne ;-) Sen är hon så himla duktig när det kommer någon riktig bil, och går på sidan och stannar och håller någon i handen. "Akta pappa! Bil kommer", lät det idag när Emil var ute på gatan.

Förutom några fina stunder den här helgen så har både jag och Agnes varit två riktiga argbiggor (stackars Emil, haha). Eller OK, jag är värst. Agnes hade en väldigt dålig dag igår då det var gnäll gnäll gnäll och förmodligen var det sömnbrist som låg bakom. Jag däremot har varit på fruktansvärt dåligt humör HELA helgen och känner att jag håller på att koka över mest hela tiden, och har ingenting att skylla på. Jättejobbig känsla och jag förstår Emil och Agnes som flytt huset och åkt bort till A´s farmor och farfar för att fixa min cykel :-P Tror att det kan ha att göra med att man går och är lite nervös inför jobbet och låter det gå ut över E och A tyvärr. Jaja, ska njuta lite av egentid nu och HOPPAS att jag är en bättre flickvän och mamma när de väl är hemma igen. Fast det är frågan då städning just nu står på agendan........... För andra gången denna helg (hej livet med barn, vår och grus!) ;-P

En väldigt talande bildserie på vår lilla 2-åring, som just nu blir otroligt stött och sur om man säger till henne. Dock är hon inte långsur och det dröjer inte länge efter att man sagt till henne förrän hon gör tvärt emot vad man sagt. (Eller så blir hon VÄLDIGT stött och då slutar hon inte gråta förrän man ger henne en kram och säger att det inte gör något.... och DÅ börjar hon flina direkt och har glömt allt, RÄVUNGE!)

"Inte äta bara smör Agnes."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar