onsdag 31 augusti 2016

4 veckor gammal


Säg hej till lilla Axel, fyra veckor gammal idag. Eller ja, vi tror iallafall att det är en liten Axel vi har här hemma :-) Redan så älskad av hela familjen. 


Dagarna och veckorna har fortsatt susa förbi, i helgen som gick var som sagt den här lilla krabaten (med mig och Emil) på våra vänners otroligt fina bröllop. Eller, mest fick han hänga med sin mormor på hotellrummet vilket gick finfint, också sprang jag upp på rummet när han var hungrig och fick på så vis tanka energi från ett mjukt fjunigt huvud och hans stora mörka ögon.

Den dagen (27/8) började han så smått le och har sedan dess fyrat av några enstaka, även om han inte är överdrivet bjussig på en fronten. Hans blick hänger med mer för varje dag och hans vakenperioder har de senaste dagarna blivit liiite längre (till storasystrarnas stora glädje). Han äter oooofta, även nattetid, vilket i ärlighetens namn är rätt kämpigt för denna högst sömnberoende mamma (tur Emil fick en ny kaffebryggare av mig när han fyllde år, hehe) men jag är väldigt glad för att amningen fungerar och han går upp ordentligt i vikt. 

Imorgon börjar dock en ny period i denna familj då Emil ska tillbaka till jobb efter att ha varit hemma med oss i två månader, och jag är i ärlighetens namn rätt nervös... även om den "riktiga prövningen" börjar först nästa vecka då Emil har kvällsvecka = Middag, bad och läggning av tre små busar.


Men, tur det är dom tre bästa busarna jag har att göra med, så det ska nog gå bra. Och Maria - annars ringer jag dig ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar