onsdag 25 juli 2012

Home sweet home

Hej!

Ikväll har det varit en mindre kul kväll som sjuksköterska kan jag meddela. Usch och fy, en timme senare än beräknat var jag påväg från ett öde sjukhus. Det går verkligen i vågor det här, de sista dagarna som jag gick inskolning var det en konstant fruktansvärd ångest jag kände inför att axla detta ansvar själv. Jag kunde varken äta eller sova och ringde mamma (eller Emil - som dessutom inte var hemma under denna hemska period!) och grät lite titt som tätt under dygnens 24 timmar. Men sen har det känts riktigt bra de första veckorna som jag gått själv. På fredag har jag klarat av två styckna ;-) Detta har dock varit en lugn period, och ikväll vände det kan man väl lugnt säga. Massor av patienter som är i behov av hjälp med allt, massor av antibiotika och dropp, massor av prover, massor av nya patienter.... också någon som blir dålig och nån som blir virrig. Ja, fy fasen var skönt det var när nattpersonalen kom och vi kunde hjälpas åt. Det gjorde ju inte saken bättre att 4/6 personer av kvällsstaben var nyutexade sommarvikarier....... Ja ja, ingen dog ikväll och nu sitter jag hemma i tryggt förvar i soffan (HEHE). En rykande het, vaken liten dotter tog emot mig i hallen och nu har vi suttit och tittat på Mumin ett tag. Lilla gumman, hon har varit förkyld bra länge, och nu verkar febern vara här också. Hoppas det inte är jag som drar hem en massa skit. Nej, nu blir det nattning på henne och själv ska jag läsa lite för att förhoppningsvis kunna varva ner lite. Är väldigt glad att en kollega bett mig om att jobba hennes kväll imorgon (och hon min dag) = Sovmorgon! Också ska jag plantera blommor. Vi har köpt en massa kan jag tala om!

God natt på er! / En trött Hanna som varit nära tårarna flera gånger under kvällen, tur man har bästa kollegorna :-)


En kväll i juni då det kändes betydligt bättre att vara färdig sjuksköterska - Examen! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar