fredag 13 juli 2012

I´m back!

På Midsommarafton

HEJ!

Åh vad tråkigt tyst bloggen har varit på sistone, känns som att man inte suttit ned och pustat ut på hur länge som helst. Men nu är jag tillbaka, ska verkligen se till att ta mig i kragen och blogga mer för det är så himla roligt att kunna gå tillbaka och titta och minnas. Bästa dagboken! 

Läget just nu är att mina två inskolningsveckor är förbi och jag på måndag ska stå på egna ben. Har de senaste dagarna varit ett nervvrak utöver det vanliga med hjärtat uppe i halsgropen och gråten konstant brännande bakom ögonlocken. Det är verkligen ett helt annat sätt att jobba på här uppe jämfört med hur det har varit på mina praktikplatser nere i Stockholm, så mycket mindre är "dator:iserat" = mer pappersgöra som jag har noll koll på, och ett (om ni frågar mig) lite sämre datasystem - men är väl iofs inte helt neutral med tanke på att jag haft tre år på mig att lära mig det andra.... Och annars är det himla mycket olika saker man stöter på under en dag på Infektion. Det är intravenös antibiotika i mängder, olika sorters drän hit och dit, dropp, operationer, CVK:er, inhalationer, provtagningar, munskydd osv osv osv. Det är galet stressigt, och att jag är ny och seg gör ju inte saken bättre precis. MEN, nu har jag ställt in mig på att kicka ass till veckan. Och herregud vad jag kommer lära mig på dessa 6 veckor.

På hemmafronten går det också framåt. Vår lilla stortjej njuter verkligen av vårt stora kontaktnät här uppe. Vi saknar såklart våra fina Stockholmsvänner men oj vilka fantastiska vänner och familjer vi har här uppe, så otroligt fina med Agnes och oss. ♥ Jag hade nog brutit ihop totalt vid det här laget om jag  inte hade världens bästa mamma och syster som finns där och pratar allvar med mig vid alla mina melt-downs, hihi. Men tillbaka till Agnes: Oj vad hon helt plötsligt förstår allt man säger. Och ord ploppar upp hela tiden tycker jag. Bamse (Leif och Anettes hund) går hon runt och ropar på hela tiden, och när hon vill upp ur stolen eller vill komma upp i famnen säger hon "kma" (komma) och sträcker armarna mot en. Hon härmar en massa djur säger baba till att bada. När hon ser något hon vill ha eller bara blir glad av så tjuter hon ett helt fantastiskt glädjetjut, och när hon hör musik så dansar och snurrar hon. De små guldlockarna som  krullar sig runt huvudetet på henne är också helt fantastiska. Tänk, nu är det mindre än 1,5 månad tills Agnes ska börja skolas in på dagis (!)

På lägenhetsfronten går det segt, vi har mest åkt runt mellan Kramfors-Härnösand-Sundsvall och umgåtts med folk (alternativt jobbat) nu, och har inte riktigt haft tid för att fixa iordning. När vi kommer ner till veckan igen ska vi ta oss i kragen, blir ju som roligare att vara hemma om det är lite mysigare!

Oj, där fick ni en lång uppdatering om läget just nu. Nu blir det film med min stora älskling, den lilla sover sedan två timmar efter att vi ätit en god middag som stod på bordet när jag kom från jobbet. Lovely. Gó kväll så hörs vi igen imorgon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar