lördag 21 juli 2012

Jobb-helg

Hard-work-work. Förstå bitterheten man känner när man varit ledig torsdag (och förvisso haft en helt fantastisk sådan med båtuflykt, överlycklig dotter och underbar grillmiddag) men sen ska jobba fredagkväll och resten av helgen. Denna bitterhet börjar redan på fredagmorgon då det MALS på om hur skönt det är att fredagen äntligen är kommen vart man än vänder sig. I tidningar, på TV, på radion.... Sen blir det inte bättre när man anländer till jobbet och alla är sådär fredagsglada och går hem lite tidigare. Fy fan!!! ;-) Vi har iallafall haft en bra helg än så länge, igårkväll firade vi med lite glass och idag kunde jag flexa ut 45 minuter innan jag egentligen slutar och det hör ju definitivt inte till vanligheterna! Har en liten "minihelg" nu också eftersom jag inte börjar förrän 14:30 imorgon och då ska vår tappra lilla trupp på fem personer lyxa till det med lite matbeställning. Hihi, man får göra vad man kan för att få helgstämning.

Nu sover min lilla prinsessa så gott i sin säng i sitt rum. När hon druckit lite välling, ställt sig upp och givit mig flaskan (som hon gör när hon inte vill ha mer) så la hon sig på kudden och somnade på 5 sekunder. Här hemma är det definitivt Agnes rum som kommit längst inredningsmässigt och det börjar bli riktigt mysigt nu. Har ett par grejer vi ska måla sen ska jag fotografera för glatta livet och visa er. En liten tavelvägg ska också få ta form, med några tavlor hon fick i doppresent, en "prinsessan på ärten-tavla" (som det var kärlek vid första ögonkastet när jag såg) samt några fotografier. Ett kort till tavelväggen är redan givet, och det är bilden här under. Agnes och hennes BFF som vi saknar så sedan vi flyttade. Dom små är så glada i varandra. Skrattade, tjivades, dansade och kramades. Längtar tills vi får återförenas!


Sötaste barnen på midsommar. Agnes försökte ge Elias en puss, hihi!

1 kommentar:

  1. Låter fint med Agnes rum, jag vill se bilder!

    Hoppas jobbhelgen går bra <3

    SvaraRadera