tisdag 31 juli 2012

Senaste tillskottet i Agnes rum

God kväll sista julidagen för i år!

Här har man äntligen fått lägga sig i soffan med benen högt. Agnes snusar sött i sin säng och Emil är iväg och fixar lite. Ikväll har vi fixat det sista med detta: 



AGNES KÖK!

Måste nog säga att timmarna jag slitit med målande av plankor helt klart var värt besväret. Såhär fint blev Agnes kök nu när vi satte ihop det. Och den här nakna lilla kocken var så lycklig. Ut och in med saker i skåpen, öppna/stänga, trycka på knappar till spisen och vrida på vattenkranen. Oj så kul!

Men det är inte bara Agnes som är glad denna kväll, jag är extra förväntansfull då min chef idag berättade att det snart släpps några tjänster på avdelningen där jag gör sommarvicket, hon sa att jag hade goda chanser till att få ett förlängt om jag söker och jag hoppas hoppas hoppas det! Vill bara jobba gärnet och arbeta upp föräldrapenningen och så småning förhoppningsvis komma in på barnmorskeutbildningen. Och under tiden som sjuksköterska lära mig allt jag kan, vilket jag är så gott som säker på att jag gör bäst på avdelningen där jag är nu.

Nej hörrni, nu ska vi titta på film här. Ha en fin kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar