fredag 1 mars 2013

Det går bra nu!

God kväll sena fredag!

Jag har tyvärr inga bilder att bjuda på från iPad:en denna gång men känner att jag måste printa ner några rader ändå för att jag är så så så glad!

Som ni vet så har vi haft rejält med flyt den senaste tiden. Ända sedan vi flyttade har allt flutit på otroligt bra. Det enda lilla kruxet har varit att mina dagar varit lite väl långa då man jobbat 100% 4 mil hemifrån. Har åkt kvart i sju på morgonen och kommit hem vid halv-kvart i sex på kvällarna... Har ju trivts väldigt bra på mitt jobb men när samma tjänst kom ut här i Kramfors sökte jag förstås. Hörde ingenting på länge och gav mer eller mindre upp hoppet, för att förra veckan få en liten hjärtrusning då de ringde och ville att jag skulle komma på en intervju! Och igår fick jag veta att jag FICK JOBBET! Stooooor glädje. Alla pengar jag kommer spara, och det viktigaste: All TID jag kommer spara. U.n.d.e.r.b.a.r.t. Och min gulliga nuvarande chef som var så förstående och lovade att jag fick komma tillbaka om jag inte trivdes. Näe, känns fantastiskt! Om en månad börjar jag, och efter det jag fått veta låter det så himla bra :) Ja, det går bra nu helt enkelt och jag njuter av mitt liv med ett jobb jag gillar, familj, vänner, fotbollen och vårt fina hus :)

Något annat som gör mig varm i hjärtat är den kommande helgen, en extra lång sådan då både jag och Emil tagit ledigt för att fira vår älskade lilla flicka på hennes 2 års-dag på måndag med en heldag tillsammans! Och imorgonkväll blir det födelsedagsparty här hemma med middag, lek och mello med massa vänner, längtar! Ser även fram otroligt mycket till måndagsmorgon då vi sjungande får gå in till henne med paket och frukost på sängen <3 På tal om paket så har jag gått bananas och beställt en hel massa från internet så när jag skulle hämta ut det från posten häromdagen och det var ett paket i min egen storlek (nästan iaf) så fick jag en liten chock! Alla tanter på Konsum skrattade när jag kom konkande på paket-aset. Åh, hon kommer bli så glad vår lilla skrutta tror jag <3 Den lilla skruttan som för övrigt sa: "Agnes älskar mamma" i förrgår vid nattningen. Nu är det dock mest "Agnes älskar farmor" som kommer från den tjejen hur mycket jag än tjatar ;) Med undantag för vid kvällens nattning då hon även kläckte: "Agnes älskar pappa Emil" :) Haha mycket roligt, och en del mindre roligt som sägs nu.... Vid hämtning på dagis sträcker hon bara upp handen och säger "Popp" (stopp). "Mamma, GÅ!" Också pekar hon mot ytterdörren. ;) Hej på dig med charmtroll också får man bråka lite innan man lyckats lirka med henne hem.

Nej, nu blir det sängen här! Imorgon blir det mkt kalasförberedelser med handling, matlagning och annat stök. Trevlig helg allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar