fredag 5 juli 2013

Storsjön



Hejhopp!

Det blidde ingen havsutflykt i söndags utan vi nöjde oss med en stor sjö istället :-) När Maria skrev att de skulle dit och vi sa åt Agnes: Ska vi åka och bada? jublade hon och sprang runt hela huset och klappade i händerna och skrek "BADA BADA BADA", och det var snabba ryck för att komma iväg så fort som möjligt. Köpte med jordgubbar och tidningar och brassade ut, och det blev helt perfekt. Supervarmt i vattnet, långgrundt, studsmatta och gungor.. Himmelriket om ni frågar A! ;-)

"Agnes hoppa" 
Agnes pekar ut vem som ska bada. När alla utom Carro hade doppat sig tyckte Agnes att det var hennes ansvar att se till att även Carro gjorde det ;-) 
"Agnes brotta ner", skvätt-skvätt! 
Men det räckte inte att doppa kroppen, håret ska också blötas!
Agnes är en sådan badare att jag inte vet vad. Jag och Emil fick turas om att vara i vattnet med henne. Kan tänka mig hur kul hon kommer tycka Grekland i höst är....Tur vi är många som åker som kan turas om att bada ;-) 
Sen mutade vi upp henne med en glass, säkert kort!
Agnes provar Luddes skor och Izabelle visar sin ARM (?!) :-D
  
"Såja mamma, jag ska hjälpa dig med glasögonen...."

Och nu har jag snart snart snart semester, på onsdag jobbar jag sista dagen men i mitt huvud tror jag nästan att jag redan tagit ledigt. Blir lika chockad varje gång klockan ringer och jag faktiskt måste kliva upp ?! Haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar