tisdag 27 maj 2014

Sara-dagar

Badbrudarna


Hej hopp!

Händelserika dagar har sprungit förbi, i fredags kom Sara hit efter jobbet. Solen gassade och vi låg och solade, åt jordgubbar och de två här ovanför badade så det stod härliga till. Emil har just bytt vatten och städat ur spa-badet så det hade inte hunnit värmas upp mer än typ 30 grader vilket var väldigt lagom denna stekheta dag!  Och Sara hann inte mer än åka hem så plingade det på dörren och Agnes kusiner Alfred och Nellie stod utanför och ville bada dom också. Härliga sommar!

På lördagen ställde vi klockan också tog jag och mina små tjejer tåget till Härnösand så Emil skulle kunna jobba ostört med grävandet inför terrass-utbyggnaden.. Sara mötte oss vid tåget och vi hade en superhärlig dag med lekparkshäng (finns lite roligare lekparker där än i Kramfors kan man väl säga;-), mjukglass, lite shopping och lunch ute. På kvällen kom återigen kussarna och badade innan Agnes minst sagt kraschade i säng helt utmattad.

En superexalterad Agnes på tåget mot Härnösand och lite mys på lekparken! Man blir ju trött av en heldag på stan när man inte har någon vagn längre... :) Stora lilla tjejen våran.

Söndag var lika med morsdag. Emil var tvungen att jobba så jag och Agnes pysslade med trolldeg hela förmiddagen medan Greta sov, och när Emil väl slutat åkte vi vidare till pappa och Ella för att fika tårta och gå igenom husvagnen som vi ska få låna på vår kommande husvagnssemester :-D Därefter åkte vi och röstade och sen direkt vidare till mamma för morsdagsmiddag och firande av min mormor som just fyllt år.

Ja, det var  vår helg . Kan säga att jag var helt slut nrä den var över men nu är det bara att ladda om för ikväll vankas cirkus och egentid för mig och min storskrutta och imorgon brassar vi norrut för släktträff i Vinliden hela helgen. Men nu - promenad!

Ha det fint gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar