söndag 19 februari 2012

Bloody Sunday

Hej hej söndag. Idag har jag söndagsångest deluxe eftersom jag fortfarande är hängig men måste tillbaka till verkligheten imorgon (redan idag, då jag i detta nu sitter med näsan i böckerna vilket mitt dunkande huvud inte är så förtjust i..) Fast, nu är det faktiskt inte mig det är mest synd om utan lilla A som vaknade med 39,6 graders feber och kokhet panna. Lillgumman är helt utslagen och det är så hemskt när man inte kan göra något för henne, inte kan förklara att det dumma kommer försvinna! Usch, tänk att ha ett barn som är sjukt "på riktigt". Fy fan - maktlöshet!!!

Dryga veckan gamla bilder på ett grötmonster

På tal om något helt annat så är Agnes så himla duktig på att äta med sked! För några veckor sedan så kunde hon bara det helt plötsligt. Hon äter fortfarande så gott som alltid själv med skeden fast ibland får man påminna henne när ett litet finger är påväg ner i tallriken. Sen går det lite upp och ner med hur mycket som ramlar av den där (lilla, pluttiga, som rymmer alldeles för lite enligt Agnes) skeden. Och såklart spelar det in vilken mat det är... Geggigt ska det vara, stora bitar är inte alls lika lätt.

Självklart är det himla roligt med utveckling MEN GAAAAH vilket KLADDIGT utvecklingssteg detta var. NU förstår jag vad folk menar med att tvättmaskinen går varm när man får barn :) Liksom sop, skurhink, trasa och dammsugare (det är nämligen minst lika vanligt att lite spill hamnar på golvet som i haklappen). Hihi, lillgumman min. Lasagne är definitivt favvon, och päronklyftor, banan och märket "Ellas Kitchen"s smoothies. Så fort Agnes får syn på en sådan så spelar i princip inget annat någon roll ;-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar