tisdag 28 februari 2012

Rivstart

God kväll alla glada!

Ett litet livstecken från mig/oss kommer här. Man kan säga att denna vecka fick en riktig rivstart då det varit fullt upp hela tiden. På söndagkväll/natt blev vi väldigt oroliga över Agnes då hon kissat så himla lite under det senaste dygnet (och det är ju en liten vardningssignal när de är sjuka som Agnes varit) och vaknade superledsen där på natten. Efter att pratat lite med sjukvårdsupplysningen så bestämde vi oss att för åka in till akuten och utesluta urinvägsinfektion och överfull blåsa, hypokondriska jag såg bilder framför mig av en sprängfylld blåsa som exploderade ... Eh, ja - hehe ... Hur som helst så tog vi det säkra före det osäkra och tog taxin till SöS barnakut vid 23:30. Och oj vad roligt det var tyckte Agnes som röjde runt i väntrummet och var superspeedad.. Sådär kul tyckte hennes trötta och oroliga mamma och pappa att det var. Barnakut = ÅNGEST. Massa sjuka barn och oroliga föräldrar och lång väntan. När sjuksköterskorna hjälpt oss för att kunna ta ett urinprov på Agnes och det inte visade något så valde vi att åka hem igen då A inte var ett dugg ledsen längre. Skönt! Dagen efter kissade hon lite mer och idag skulle vi nog säga att hon kissat som vanligt igen, så det var nog helt enkelt så att hon druckit för lite och kanske hade ett extra vätskebehov där i söndags. Skönt att hon är pigg vår älskade lilla tjej!

Detta gjorde ju även att man fick väldigt lite sömn natten till måndag, som tur var jobbade jag kväll men att kliva på ett kvällspass med 5-6 timmars sömn i bagaget är tufft, speciellt som man bara får den sömnen efter kvällspasset också eftersom jag började 7 imorse. Har varit så himla trött idag så jag fick lov att ta en powernap nu när jag kom hem i eftermiddags. Som tur var så jobbar inte Emil ikväll så vi har kunnat hjälpas åt, och nu står han och lagar middag. ♥ Puh vad glad jag är att vi är två. All cred till ensamstående som tar sig igenom vardagen!

Lite pics från vår söndag på dagen, som var betydligt bättre än natten. Vi tillbringade hela dagen i stan med shopping, lunch ute och slutligen storhandling med våra fina grannar.

På bilderna ser ni En nöjd jag med nytt mobilskal - En Agnes som under kaffepausen sitter och flirtar med en liten kille som var väldigt glad i henne - En nästan 1årig liten tjej som promenerade runt med vår hjälp inne på Åhléns - Sötskorna som ska bli A´s såfort hon behagar lära sig gå - och slutligen Två bilder på Agnes när hon sneglar på vad pappa håller på att köpa där borta (en födelsedagspresent som hon iiiiinte fick se!!!) ;)

1 kommentar: