fredag 21 mars 2014

Barcelona!

La rambla, där vi var i somras!


Det är sjukt vilket doftminne man har. Emil använde för första gången på länge en viss parfym igår, och direkt - på långt avstånd, känner jag vilken parfym de är och börjar direkt må illa!!!

I somras, närmare bestämt augusti, så åkte jag och Emil till Barcelona för att fira hans födelsedag (UTAN AGNES - Huh!)  Vi såg SÅ fram emot att chilla på stranden, strosa i staden, äta långa middagar och dricka massa goda drinkar. Strax innan så visade sig dock det där efterlängtade plusset på stickan och de där goda drinkarna kunde genast strykas från listan på "to-dos". Såg dock fortfarande såklart sjukt mycket fram emot vår weekend tillsammans... Tills samma dag som flyget skulle gå. Vi hade bott på ett hotell vid Arlanda och klev upp tidigt för frukost och där och då så satte mitt heeeemska gravidillamående in. Fy tusan! Flygresan var fruktansvärd och jag satt och höll på att spy hela tiden. Och det var där på flygplatsen som Emil köpte den ovan nämnda parfymen som han sedan använde under resan. Alltså, den luktar väl egentligen gott, men jag förknippar den bara med de jobbiga mornarna när jag låg och våndades inför att må så dåligt och "kasta bort" ytterligare en dag i Barca, medan Emil klev upp och gjorde sig klar och sprayade på sig parfymen... Haha! Jag var inte nådig under den resan, mådde sååå illa, var sååå trött, tyckte värmen och alla lukter var så jobbiga och klarade typ inte av någon av alla (vanligtvis) goda maträtter. Stackars Emil fick fixa och tassa på tå för att undvika att jag skulle få små utbrott... ;-) Vi hade dock som tur var många fina stunder också och jag kunde ta mig ut varje dag. Det bästa var att bada i de svala havet och äta de goda frukterna nere på stranden... och det värsta var när man satte sig på en restaurang, kände massa dofter och skulle beställa något att äta (när man inte hade någon aning om ifall man skulle kunna äta något förrän det låg på tallriken framför en..... och den dyra maträtten kom in och man kände att: Nää jag spyr om jag äter det.) Även turristandet i varmt väder med sightseeingbussar var lite jobbigt. Ja, även om dagarna till viss del var underbara så om jag kunde göra om och göra rätt så hade jag nog inte valt att åka precis vid den tidpunkten..... Tur vi hade ännu en resa till värmen senare under hösten, när mitt illamående gett med sig. :-) 

En liten bildbomb från våra dagar i Barcelona:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar