fredag 21 mars 2014

Fredagskänslor


Älskade solstrålen vår, vid nån frukost förra veckan!

GOD MORGON!

Idag strålar solen in genom fönstren igen, underbart! Fast ska jag vara ärlig så har vi alltid en liten sol här hemma som strålar om mornarna. Agnes måste ha världens bästa morgonhumör, VARJE morgon väcker hon oss med "Mamma-mamma, GOD MORGON! Det är sol idag!" och ger en en puss. Fantastiskt uppvaknande! Idag har jag denna lilla solstråle hemma hela dagen så vi har redan hunnit lekt med ponniesar, lagt massa Pippi-puzzel, ritat, tvättat och röjt hemmet. Hon har varit på dagis alla sina 15 timmar denna vecka för första gången sen jag gick hem, så det har varit riktigt tomt här hemma. Mina dagar har faktiskt varit lite jobbiga med noll energi, huvudvärk, yrsel och bara varit allmän trötthet.... men idag känns det som att energin (iallafall delvis) är tillbaka. Haha, kanske är Agnes som ger mig energin såhär på slutet så jag får hålla henne hemma tills bebisens ankomst ;) Min lilla generator! En annan sak är att vi har haft alla projekt som legat över en och stressat på, och igår fick vi både sängen och skötbord klart. Sovrumsfönster- och dörr är färdigmålad och listerna är på plats, så det blir nog helt klart i helgen så kan man släppa det också. Tycker ju normalt om att ha projekt och pyssel på gång men just denna vecka har det mest känts betungande och jag ser fram emot att få känna oss lite klara för ett tag.

Dagens planer är till att börja med att serva damen smoothie som hon bett om hela morgonen, sen ut i solen, lunch och en sväng till stan för lite ärenden. Och ikväll är vi bortbjudna på middag hos Therese, Christian och Meiya. Jag har en härlig fredagskänsla, hoppas ni har detsamma!


Min fina lilla energiladdare som är inne i en helt underbar period nu. Hon säger så fina och roliga saker, ger en komplimanger och är allmänt snäll och hjälpsam (för det mesta). Det bästa är att lyssna på när hon leker och lever sig in i sina låtsasvärldar, obetalbart, går knappt att få kontakt med henne när hon är inne i ett riktigt "lekmode". Hon är superintresserad av bokstäver och tränar ofta att skriva sitt eget namn, lägger puzzel jätteduktigt, klär på sig själv och hon sköter sig i allmänhet väldigt mycket själv. Hon har blivit SÅ STOR! Är lite nervös hur hon ska reagera när lillasyster kommer ut. Hon säger själv att hon ska hjälpa till att byta blöjor, smörja och mata bebisen... och att när den blir grinig så ska hon åka till farfar och äta glass ... ganska bra plan ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar