söndag 30 mars 2014

I wish...

ØHej! Åh vad jag önskar att jag kunde skriva att min frånvaro här på bloggen beror på att jag varit och fött barn och att jag nu sitter här med en frisk, alldeles perfekt liten bebis att snusa på och att jag mår alldeles ypperligt efter förlossningen .... MEN, så är inte fallet utan jag har fortfarande en kalaskula innehållande en buffande bebis och hela förlossningen framför mig (och är nervös som tusan). 

I onsdags var vi upp till special-MVC igen för ultraljud och läkarbesök, hade packat väskorna och laddat med vad jag skulle säga för att få bli igångsatt, Agnes hade barnvakt och vi var redo. Läkaren tyckte absolut det var en bra idé och ville bara se så livmodertappen var tillräckligt mogen för att ta hål på hinnorna och därmed sätta igång på det skonsammaste sättet, men dessvärre var den inte alls det så det var inte aktuellt. I och med att lillan dessutom börjat stanna av i tillväxten så tyckte han det var dumt att sätta igång med gel då det ju inte var fullt lika bråttom att få det att starta pga det... Allting logiskt och såklart det bästa i den situationen, men vi var sååå besvikna när vi fick åka hem igen och packa ur väskorna....nu har jag dock taggat om och nu jäklar har jag tryckt ananas och PW:at som aldrig förr de senaste dagarna ;) BF har vi på lördag och vi har även fått ett datum för igångsättning om det inte kommit igång av sig själv vid denna tidpunkt.... Men jag hoppashoppashoppas innerligt att det ska få göra det! Dock högst skeptisk till att de självmant skulle starta då jag hittills typ inte haft några känningar alls. Jaja, hur det än blir är det inte långt kvar nu. Jag har börjat svälla sådär "härligt" och benen känns som stockar, fingrarna som falukorvar och näsan och kinderna börjar svälla över hela ansiktet men va katten, hellre ett par veckor av det än 4 månader som det var sist.... :-) Och för övrigt mår jag oförskämt bra, sover hela nätter, kan promenera hyfsat obehindrat och behöver inte springa på toa sjuttioelva ggr.... Så jag ska verkligen inte klaga :-) Att vi haft en vecka med strålande sol, gjort utflykt på utflykt, umgåtts med vänner, ätit ute, varit på bio osv kan också tilläggas, har med andra ord inte gått någon nöd på mig/oss.... Men vi längtar sååååå mycket och är sååå spända nu!!

Får se när vi hörs nästa gång, är för rastlös för att sätta mig och blogga så mkt för tillfället känner jag, betydligt mer aktiv på instagram (hajea) som jag spammar mest hela tiden ;-) Näe, håll gärna en tumme eller två för oss så hörs vi när vi hörs!




Är det snuttisen du väntar på ska hinna komma, lilla du där inne? ;-) ALLT annat är verkligen klart nu! Hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar