onsdag 19 mars 2014

Livet

 
Två stycken som var redo för utflykt förra veckan!

Hej hopp alla glada!

Här springer vardagen fram som vanligt! Förra veckan fick vi otroligt fint besök i form av självaste våren som var här på blixtvisit! All snö smälte bort, solen sken och jag tror vi hade upp mot 10 plusgrader en dag. Helt fantastiskt. Klart man passade på att hänga ute mest hela dagarna då. Promenader med podcasts i öronen, små korta cykelturer med Agnes, utflykter ner till vattnet för korvgrillning, lek vid en porlande bäck och bara vara ute och gunga och leka. Tänk att man blir lika förvånad och själaglad varje år över hur fantastiskt livet kan vara! Bara av lite värme och ljus. Fick sådana otroliga lyckokänslor när jag kände gruslukten blandat med lukten från att någon långt bort eldade medan jag gick upp uppför trappen vid vårt hus och kände mig alldeles varm av solens strålar. Agnes var så glad i alldeles skitiga galonbrallor och hade fått ta av sig mössan och håret var ruffsigt och stod åt alla håll medan hon höll på med någonting ... Ja, där och då kändes allt så komplett! Tänk att jag har haft en så otrolig tur, att jag har min fina fina familj som jag älskar så mycket, att vi får vara tillsammans varje dag. Att vi bor i vårt fina hus där Agnes kan få världens bästa uppväxt med närhet till våra fantastiska familjer och vänner, och att vi snart kommer få ytterligare en liten familjemedlem. Jag känner verkligen att jag har allt jag kan önska mig.

Ja, nu har dock den där underbara våren åkt vidare och ett  nytt vitt täcke har lagt sig över marken och minusgraderna har återvänt, men mitt lyckopirr i magen har stannat kvar. Och att våren väntar lite gör inte så mycket för oss, vi har nämligen en hel del att stå i här inne inför lillans ankomst. Sovrummets fönster och dörrkarmar har målats vita, Emil har byggt en ny sänggavel till oss och alla lister i rummet ska upp nu i eftermiddag. Lillans vagga är bäddad men en sänghimmel ska sys och en sängmobil ska virkas. Skötbordet har målats och ska piffas och utrustas med allt man kan tänkas behöva... Och det börjar väl snart bli tid att packa den där BB-väskan. 

Världens bästa tjej!!!

Korvgrillning följt av lek vid bäcken!

Två bleka men glada föräldrar som fick sitta ner och dricka kaffe med sol på näsan.

 

Invigning av gungorna för i år ... och på kvällen tog jag och Agnes en cykeltur till hästarna för att titta på dem. Började med att Agnes vurpade i en vattenpöl, men hon hoppade upp igen och fortsatte (till min stora förvåning).... :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar