måndag 10 september 2012

Vårt allra första föräldramöte


Ikväll när jag och Emil cyklade hem kände man sig av någon anledning som tonåringar igen. Var så längesen bara han och jag var iväg sådär och cykla har jag (förutom de senaste veckorna) inte gjort sedan jag var just tonåring skulle jag tro. Hihi, mysig känsla! Något som skillde sig avsevärt från tonårstiden var dock att vi just varit på vårt första föräldramöte. För vår dotter, på hennes förskola. Där det pratades om utvecklingssamtal och julpynt de små skulle komma hem med. Åh. Tänk vad vi åstadkommit jag och Emil, ett helt nytt underbart litet liv som tagit ett stort kliv i att utveckla sitt eget "Jag" - utan mamma och pappa. Ytterligare en skillnad var att jag klämt ned mig i en barnstol på sadeln, hehe, måste sett helt galet ut och att döma av de stumma guppen var det inte det allra bästa för min pärla ;-)

Idag har jag iallafall haft en alldeles utmärkt måndag, fler sådana åt folket! Har varit ledig, och eftersom vi har en liten snor- och hostispluppis till dotter så blev det inget dagis för henne heller så vi har fått rå om varandra hela dagen. För att inte klättra på väggarna hemma åkte vi upp några mil och hälsade på moster som hade självstudier idag. Fika på Rutiga duken och lite stros på stan hann vi med innan jag och Agnes begav oss hem igen där världens bästa Emelie väntade. Hon och Daniel ställde upp med noll varsel och passade vår lilla onge så både jag och Emil kunde vara med på föräldramötet, tack fina ni!

Nu: Soffläge, tända ljus och te framför TV:n med min kära karl. Vi njuter extra mycket av sådana här "vardagskvällar" tillsammans eftersom vi knappt har några sådana annars då någon av oss oftast jobbar kväll.

Vår älskade skrutta sista dagen på beachen på Kreta. Med hennes stora kärlek i livet - Nin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar