söndag 19 januari 2014

85 års-kalas

 
Jag och Agnes redo för 85 års-kalas igårkväll!

Hej!

Söndagkväll och jag sitter här med en himla fin helg "i bagaget" utan någon speciell söndagsångest! Imorgon går jag in på näst sista veckan på jobbet, jobbar bara januari ut nämligen, sen får vi se om det blir föräldraledigt med Agnes ett tag eller om jag börjar stämpla.. Men nu var det inte det jag tänkte skriva om utan om min härliga helg.. Hade som jag nämnde sist en väldigt festlig sådan!

I fredags var det middag på Hornöberget med jobbet, var Judith och Judith (från com hem-reklamen) som var där som underhållning men om jag ska vara ärlig så var det väl inte det mest underhållande jag varit med om, tur man hade trevligt sällskap istället! ;-P Var inte hemma förrän vid 1 så var rätt seg på lördagmorgon men jag och Ella tog ändå en sväng till Sollefteå för lite shopping på Butik Lillasyster, och även om det mest var juliga grejer som såldes ut så kom jag inte tomhänt därifrån! På kvällen var det sedan dags för 85 års-kalas hemma hos pappa och Ella. Pappa och Victor hade gjort så fint och bjöd på välkomstdrink och en otroligt god trerätters! Agnes höll låda hela kvällen och somnade inte förrän i sent kom hem.

Idag tog vi sovmorgon till kl 10 då jag vaknade med ett ryck och flög upp ur sängen och väckte de andra. Blev en långfrukost och sedan bakning inför dagens kalas. Emils mamma och pappa och syskon med familjer kom på fika som övergick till lek, ännu mer fika och till sist beställning av hämtmat och därmed middag. Väldigt mysigt och alla kusinerna har busat hela dagen! 

Bilder från gårdagens 85 års kalas:

"Gubbhyllan" ;-)
Emil med sin Margarita!
Jag och Agnes fick varsin rosa fördrink!
Tre gringos! Pappa, Sara och Agnes..
Ella (som fyller 60 år idag - graaattis!) hade fått strikta direktiv om att hålla sig borta från köket, något som gick sådär att följa... hehe.
Skåål! Lite bubbel till förrätten, de alkoholfria jag fick var riktigt gott! Lägg även gärna märke till pappas festliga outfit med skjorta och mjukisar, haha.
Oxfilé provencale till huvudrätt, mmm....
Victors marängsviss till efterrätt på fina uppläggningsfatet från IB Laursen som Ella fick av oss!
Älskade lillskruttan som blev såhär glad när marängsvissen kom in ;-)
Jag och min älskling!
Kram på Victor!
Ännu mer kramar ;-) Ella och pappsen!
Sara och Danne
Och denna glada bild får avsluta detta inlägg, en himla festlig kväll som slutade sent-sent för lillskruttan som när vi kom hem på natten säger att hon vill ha något att äta, spaghetti och köttfärssås  närmare bestämt (?!!) Kan även tillägga att hon INTE var glad som på bilden när hon inte fick vad hon önskade.... ;-P

1 kommentar:

  1. Vilka fina bilder både på maten och familjen. Ella

    SvaraRadera