måndag 13 januari 2014

Vinter!

Hej hopp!

Åh, i helgen kom äntligen vintern! Massa minusgrader och SNÖ på marken, underbart med lite ljus och så roligt för alla barn. Agnes invigde sina slalomskidor på baksidan och pratar nu mest om att åka i större backar i fjällen, hihi, tror hon tyckte att vår backe var lite liten men några vurpor hann hon ändå med. Och riktigt stolt var hon när hon tog ett åk och inte ramlade! Stora lilla tjejen.

Och för oss är det imorgon annars äntligen dags för tillväxtultraljudet. Är väldigt nervös men ska bli skönt att få komma dit och jag önskar önskar önskar verkligen att de ska kunna lugna mina nerver och inte komma med några negativa besked. Mitt psyke denna vecka har varit riktigt svajigt och att bebisens rörelsemönster helt ändrat karaktär har ju inte gjort det bättre - tyckte knappt jag kände hen på flera dagar och var säker på det värsta, men nu de senaste dagarna är det fart igen! Men med mindre kickar och mer "stora svepande rörelser", märks att det är trängre där inne nu..

Nej, nu ska jag sjunka ner i soffan en liten stund. Kan klappa mig själv på axeln efter en effektiv kväll med både hemmastök och träning. Kör efter ett träningsprogram i boken "Stark, glad, gravid: träning för dig som väntar barn" av bl.a. Maria Wigbrant som både är barnmorska och träningsinstruktör. Kommer väl inte slå några personliga rekord i fysik men känns bra att hålla igång iallafall.

Blå himmel, solen som strålar in och snö på marken - precis som januari ska vara i mitt tycke!  Hade väl önskat mig några lite mer "krispiga" blommor i köksfönstret ;-) ... men har inte hjärta att kasta ut dessa när de fortfarande lever ... och har inte hunnit köpa på oss så mycket piff som inte är juligt ännu eftersom vi direkt gick på julpynt när vi renoverat klart... men jag längtar tills jag kan gå lös på pastelliga grejer! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar