onsdag 22 januari 2014

En ledig onsdag

Hej Onsdag, som innebär ledig dag för mig och Agnes... Så himla härligt att ha gått ned i arbetstid och få denna extra lediga dag, känns som att man är ledig hur mycket som helst. Extra skönt att vara ledig just på onsdagar tycker jag då det delar upp veckan i två kortisar! :-)

Såhär vackert var det sett från vår balkong i söndags, idag är det också vackert men den blå himmeln är utbytt till vit så det är alldeles kritvitt ute... både himmel, mark, träd och hus... dessutom mycket varmare idag än i söndags så vi är nöjda! :-)

Idag har jag, trots ledig dag, tillbringat morgonen på hälsocentralen. På MVC närmare bestämt. Mer om det i ett eget inlägg... Sedan hämtade jag upp Agnes som varit hos farmor och farfar på morgonen. Emil hade förvarnat mig om att den lilla damen vaknat på fel sida och varit supersur på honom hela morgonen pga att vi hade FEL BRÖD hemma! Hon ville absolut inte ha tunnbröd helt plötsligt. Emil hade inte fått sitta bredvid henne vid bordet, inte fått titta på TV osv. När jag kom till Leif och Anette möttes jag av ett surt "MAMMA, DU FÅR INTE VARA HÄR, MAMMA!!!!" Som tur var tinade glassen som farmor bjöd på upp henne så nu är det en liten goding jag har att göra med. Just nu sitter vi och slappar framför lite TV men alldeles strax ska vi packa ner badkläder i väskan, klä oss varmt och ta bobben för att traska till badhuset på damens begäran.

En annan snöig dag, är så glad att den till sist äntligen kom den där snön. Blir ju så mycket roligare att vara ute då :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar