söndag 5 januari 2014

Framtidens Anja Pärson ;-)

God kväll!

Här är det en dagvill Hanna som skriver kan jag lova. Alla röda dagar och helger, och att man mitt i allt har jobbat nån röd dag och istället varit ledig nån "vanlig dag" har inte gjort det lättare.. Idag har jag fredag i huvudet efter att ha jobbat i helgen och det känns mycket skönt att veta att vi imorn är lediga hela lilla familjen! Trots att jag jobbat både fredag, lördag och söndag nu när det känns som att alla andra varit lediga så har vi fyllt kvällarna med massa kul. I torsdags var Maria och Ludde här och tittade på hockey, på fredag kom Daniel och Emelie på middag, igår var vi på kalas för Agnes tremänning Vera och Emils kusin Elin och idag har vi ätit hos Leif och Anette! Inte dåligt för en jobbhelg.. Imorgon blir det däremot lugnt med sovmorgon, lång frukost och lite träning. Mitt "nyårslöfte" är att göra allt som står i min makt för att inte bli lika svullen som när jag väntade Agnes. Jag har googlat på alla möjliga råd och tips (efter att det enda min barnmorska kunde tipsa mig om var att trampa med fötterna - hm, inte så givande när man ändå rör sig hela dagarna på jobbet och med en snart-3-åring hemma och kändes mer som ett hån med tanke på hur jag såg ut sist...) Har ingen aning om hur beprövade dessa saker är men provar det jag tycker låter vettigt, så de senaste dagarna har jag hällt i mig vatten, försökt undvikt kolsyra och salt i så stor utsträckning som möjligt, ätit mycket protein och mindre skit, använt stödstrumpor, simmat, lagt benen högt när jag har möjlighet och promenerat och tränat så mycket som möjligt. Svullnaden som slog till över jul har inte förvärrats och jag måste säga att jag mår riktigt bra, så tror det var ett  bra nyårslöfte ;-)

Nu ska jag fortsätta heja på Sverige här hemma, Agnes sover och på tal om den lilla skruttan så har hon haft en väldigt bra dag idag eftersom hon fått... *dam dam dam*....



Sin allra första SLALOMUTRUSTNING!

När jag var hemma på lunch idag var det en väldigt lycklig tjej som berättade att hon och pappa skulle åka och köpa skidor !!! Som hon ska åka på i snön. Fast det finns ju ingen snö här hemma men hon ska åka på dom i fjällen! Också måste hon ha en sele när hon åker. Också ska hon ha bebisen i famnen när hon åker... Eller nej förresten, bebisen får mamma hålla i medan Agnes åker! ... Allt detta berättar hon i rasande tempo halvt i falsett av lycka. Hon var ganska stolt när hon väl fick prova och visa utrustningen här hemma sen kan jag lova :-) Nu längtar vi till fjälls! Även om det inte blir något åka av för mig i vinter så skulle det vara underbart att andas lite fjällsluft och få se Agnes åka för första gången! 

Imorgon ska jag försöka göra klart del 2 av 2013 men det är så mycket så jag blir alldeles matt... Haha. God natt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar