söndag 3 juni 2012

Badbruden

Hej söndag!

Om jag ska vara helt ärlig så har jag en riktig tråk-helg, medan Emil och Agnes har varit ute på en massa äventyr så har jag suttit och malt plugg, blir lätt så - man slöar ett tag och sen har man massor att göra på slutet! Hur som helst, idag tog jag som ni redan fått en glimt av en paus från böckerna och promenerade i ömsom duggregn, ömsom uppehåll med en otrolig syrendoft och grönska omkring oss till Winterviken, där vi räddade oss undan regnet för att dricka en gooood latte och leka i lekhörnan. Gäller att göra det bästa av detta råa väder, och att sitta på det caféet som är typ det mysigaste som finns var verkligen ett genidrag. Kommer ihåg förra sommaren när Agnes var miniliten och jag och några mammor satt där inne medan regnet ÖSTE ner utanför.... :)

Och annars så har jag aningens svårt att koncentrera mig på plugget då ett pirr har tagit plats i magen och vägrar ge med sig. Jag och Emil sitter och googlar på bilder inför vår resa och längtar bara mer och mer. Hur ska vi stå ut dessa drygt 3,5 månaderna?! Idag var vi tvungen att klicka hem en hel UV-skyddsdräkt till Agnes, hon har ju redan en men då jag kommer vara otroligt hispig för solens starka strålar där i Turkiet kändes det bra att ha en att byta med också. Idag blev det en med Pippi på från Lekmer, som har världens REA nu. Den Agnes fick kostade liksom 149 kr istället för 379, tipstips! Hon fick även skor, världens fulaste UV-bad-mössa och solglasögon som ser ut som simglasögon. Hon kommer se ut som en rymdunge i allt detta men för en gångs skull fick jag helt enkelt inse att funktion ibland måste gå före utseendet, hehe. Här hemma får hon nog dock varva sina rymddräkter med sina söta små baddräkter - om vi nu får någon sol mer denna sommar ;-)

Världens snyggaste badbrud under någon av alla underbara sommardagar vi hade för nån vecka/veckor sedan (måste visa resten av bilderna från denna dag nån annan gång).
Agnes är ju världens baddjur så jag kan gissa mig till att hon kommer gå runt och vara helt lycklig denna sommar. När hon ÄNTLIGEN fick bada i Trekanten var hon eld och lågor kan jag lova.

Nej, nu får jag sluta drömma mig bort här och återgå till kvalitetsförbättring, patientsäkerhet och ledarskapsteorier. Tjiingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar