måndag 25 juni 2012

Hoburgen

Hej hopp från en skön hotellsäng. Idag vaknade vi upp till regn och vi fick genast flash-backs till förra sommarens roadtrip till bl.a. Simrishamn, Ystad och Halmstad som tyvärr regnade bort. Är något lite sorgligt men samtidigt väldigt mäktigt över havet när det är oväder tycker jag. Men vi hängde inte läpp över det utan packade in oss i bilarna för att åka till södra Gotland och Hoburgen. Det Emil trodde var 7 km visade sig vara 7 mil, men ju mer söderut vi kom desto mer sprack det upp och när vi kom fram var det riktigt soligt! Det blåste dock storm men det kändes som en del av hela "äventyret" och naturen var så otroligt häftig! Det kändes som att man klev rakt in i Sagan om ringen.

Agnes är superlycklig över att få vara med sin släkt och lära känna dem bättre och blygheten har nu så gott som helt släppt och det delas ut pussar åt höger och vänster. Massor av snälla kusiner vill leka och busa mest hela tiden och A verkar riktigt till freds med livet. Så gör även jag och Emil, vi verkligen njuter av denna semester efter en riktigt tuff försommar och behöver verkligen en uppladdning inför en jobb-sommar.

Nu har jag iaf krypt ner under täcket skönt slut i kroppen efter en löptur efter havet bl.a. (hihi, lät betydligt härligare i skrift än det i verkligheten var, helt galen motvind och sand man sjönk ner i = JOBBIGT!). Ska läsa lite nu innan jag släcker lampan. Har altandörren på glänt och hör regnet smattra utanför, och Agnes sover gott i ressängen vi fått låna här på hotellet. Mysigt!!! A sjöng god natt-sånger så fint för sig själv förut. Älskade lilla flickan våran, jag och Emil slutar aldrig förundras över hur lyckligt lottad man egentligen kan vara. Fantastiska Agnes! <3

God natt!

3 kommentarer:

  1. Vad roligt! Vi var också till Hoburgen och kikade för någon dag sedan, otroligt fint! :-)

    Jag såg dig idag!!! På Tofta Strand, du gick förbi flera gånger fram och tillbaks från havet, men attans, jag vågade inte säga hej, haha. Och så såg jag även lilla Agnes en sväng, gud så söt!! :-)
    Härligt med fint väder! Äntligen kan man hänga vid stranden och njuta av det fina vädret!

    Ha det bra! Kram Isabelle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men är det sant! Haha, vilket sammanträffande - världen är liten :) Var du/ni också på semester där eller bor du där? Var på Gotland för första gången och Åhhh vad vackert de var. Längtar tillbaka! Speciellt till de soliga dagarna ;) Ha det så bra, kram kram

      Radera
    2. Ja, världen är liten ibland :-) Vi var där på semester i en vecka och hyrde en lägenhet/gårdshus innanför murarna. Ja, Gotland är verkligen hur fint som helst! Jag har varit där tre gånger nu och längtar tillbaka lika mycket ändå! Och när vädret är bra får man utomlandskänslor, hihi :-)

      Radera