tisdag 5 juni 2012

Första doppet



Bada är bäst!

Första riktiga doppet 2012 tog Agnes i Trekanten i mitten/slutet av maj. Vårt lilla baddjur som älskar vatten och är totalt orädd och bara kastar sig ut i det blå oavsett temperatur. Vilken glädje att äntligen få kliva ut i det där vattnet som det så länge suktats efter från vagnen. Äntligen fick man stå i det, känna på det, plaska. Ja det mina vänner, det var ren och skär lycka! Fast lite rädd blev hon när hon stöp med huvudet rakt ner i vattnet, det gick dock över fort och sen var det bara på´t igen.

 
Det började med att Agnes och pappa skulle gå ner och känna lite lätt på vattnet med tårna.  
Agnes känna på vattnet lite lätt med tårna? I don´t think so - och Agnes gör det definitivt inte heller. FULLT ÖS!
Hej hej jag är dyngblöt och lycklig!
 
Efter att ha plaskat ett tag så var det av med blöta kläder på med torr handduk och muta med äpple för att sitta på filten en stund.
 Och sen kom en som mer än gärna ville hålla sig på filten. Gräs killas och sticks, tycker Elias!
Hej kompis, välkommen till filten! 
När Elias kom satte Agnes in det hårda artilleriet och flirtade HEJVILLT med honom, vem skulle kunna motstå detta?

Jag och Emil kommer få det tufft att hålla killarna borta med de där flirtarskillsen!
Sen tyckte Agnes att det var dags att lämna filten. "Vänta på mig" ropade Elias som fortfarande var aningens skeptisk till det där gröna stickiga.
Med lite stöd från pappa var Elias ute på banan igen!
Och Agnes fick på sig riktiga badkläder för att få ta sig ytterligare ett dopp...
...Som resulterade i ett litet "plurr" och en liten kram...
...Innan hon ville gå ut ännu längre.
Vår tokiga lilla badtjej!

2 kommentarer:

  1. Åååh vilka fina bilder och bra "historia"! <3

    SvaraRadera
  2. Hahahaha Hanna jag dör! När jag skickade kommentaren innan så ska man fylla i bokstäver och några siffror, ovanför det man ska fylla i står det "Bevisa att du inte är en robot"!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera