onsdag 13 juni 2012

Lördagens fotbollsmiddag

God kväll!

Usch vilken trist dag vi har idag, egentligen skulle jag och Felicia ha varit på spa men då en av terapeuterna var sjuka så fick vi skjuta på det, såhär i efterhand var det nog tur för vi har flyttpackat  hela dagen istället. Att jag aldrig lär mig att jag inte ska lita på min kära (jävla) sambo ;-) Tidsoptimisten utan dess like. Har trots en dag av slit massor kvar att göra, och jag känner paniken komma krypande... Gårdagens rosaskimmer känns väldigt långt borta, hehe.

Men nu när jag sitter här så kan jag passa på att drömma mig tillbaka till de gångna dagarna lite iallafall. Har nämligen haft helt oslagbara sådana även innan gårdagens festligheter. I lördags t ex, då mötte jag, Emil och Agnes upp Amanda, Martin, Julia och Tommy på Norra Bantorget för middag och fotboll. När vi kom dit så sov Agnes lääänge, så jag och Emil kunde i lugn och ro avnjuta lite vin i solskenet innan vår egna lilla sol vaknade, de andra anslöt sig och vi fick se Danmark ta hem segern mot Holland på storbildsskärm. Kan verkligen tänka mig att det är grym stämning där på Sverige-matcherna (om de spelar bättre än i måndags dvs, hehe) och det var härligt att få sitta under bar himmel med värmelampor på och avnjuta en riktig sommarkväll. Agnes tyckte det var himla festligt att få en massa lekkompisar och travade nöjt runt mellan borden, klappade vovvar och sprang på upphöjningar. Att sen få avsluta kvällen med att sitta i pappas knä och få smaka diverse från allas tallrikar var självklart pricken över i:t för vårt lilla matvrak.

 


Min mobil var tyvärr fullproppad så efter dessa bilder tog det stopp. Nu är den dock tömd så man kan knäppa av bara den igen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar