tisdag 22 november 2016

En spontantripp till Härnösand

Hej hopp tisdag! En tisdag som började i full fart då vi försov oss, men på tio minuter lämnade Emil och tjejerna huset frukostätna och tillkammade, glada i hågen, haha. Axel - han tog det hela med ro och sov sig igenom hela kaoset för att vakna vid 10 med ett gurgel och strålade som en sol.

Vi impulsbestämde lunchdate med en kompis i Härnösand så jag fortsatte yra runt och packa ihop oss för att sen hoppa in i bilen och brassa söderut i regn och snålblåst, riktigt novemberrusk. Men inne på Waynes var det mysigt och jag tror att vi delade rum med hela Härnösands lattemammaklubb, att döma av antalet vagnar i vagnparkringen var majoriteten av besökarna på cafét ägare till sådana.

Efter en långlunch och massa babbel gjorde vi stan lite snabbt, suktade efter inredningsprylar på Curri och sedan köpte jag lite grejer till barnens adventkalender. Julkulor är ett måste i den och något barnen brukar få varje år. Kan ni gissa vem som ska få vilken julkula? ;-) En "ballerinare", en glass och en luftballong.

Jag och Axel rullade in på gården ungefär samtidigt som Emil och tjejerna, då bytte vi bara barn också åkte vi tjejer in till bibblan och lånade ett nytt lass böcker och när vi kom hem stod middagen på bordet. Var så mysigt att komma hem till vårt adventpyntade hem. Efter middagen varvade vi lussebullsbak och bokläsning, perfekt att pyssla med i jäs-pauserna.


Nu sover barnen, hemmet är (hyfsat) hop-plockat och jag och Emil tittar på Svartsjön. Eller ja... mest tittar vi in i kudden eller mobilen för att ibland slänga ett öga på TV:n. SÅ LÄSKIGT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar